WEC

Bemutatkozott az Audi új Le Mans-i versenyautója

2016.03.25.

Az R18 TDI szinte semmit sem örökölt elődjétől, és eggyel magasabb hibrid osztályba lépett.

Az Audi a valaha volt legerősebb versenyautójának nevezi az új R 18 TDI-t, mivel a négyliteres V8-as TDI motor és a hibrid rendszer együtt összesen több mint 1000 lóerőt ad le. Emellett a fogyasztását is 10 százalékkal csökkentették az FIA előírásainak megfelelően, de ha a 2011-es autóhoz hasonlítjuk, akkor már 32 százalék a javulás. Az új versenyautó a tavalyihoz képest feljebb lépett a 4 MJ-ból a 6 MJ-os hibrid osztályba, ami azt jelenti, hogy Le Mans-ban egy körön ennyi, vagyis 50 százalékkal több energiát tud visszatáplálni és felhasználni.

Műszakilag a legnagyobb változás, hogy a 2012 és 2015 között használt mechanikus, lendkerekes hibrid rendszer helyett a tavalyi világbajnok Porsche 919-esből átvett hagyományos lítium-ion akkumulátorban tárolódik el az elektromos energia, amit az első tengelyen elhelyezett 300 kW teljesítményű generátor-villanymotor fékezéskor megtermel.

A szabályok miatt az R18 hossza nem változott, de teljesen új, kisebb monocoque-ot és emelt orrot terveztek hozzá, ami a futómű bekötési pontjaitól a légcsatornák kialakításán át a diffúzor formájára is hatással volt. A kocsi különlegességei közé tartozik, hogy digitális AMOLED kijelző helyettesíti a belső visszapillantót, és, hogy lézerrel kombinált mátrix LED fényszórója van.

Egyedül a V8-as motorblokkhoz nem nagyon nyúltak az ingolstadti mérnökök, de például a turbót könnyebb darabra cserélték, és a segédberendezéseket is átrendezték a megváltozott aerodinamika miatt. A váltó hét helyett csak hatfokozatú, az ajtók pedig sirályszárnyasak a tömegcsökkentés miatt, így a kocsi nem nyom többet a minimálisan előírt 875 kilónál, pedig a hibrid rendszere nehezebb lett. Elektromos aktuátorok helyett egy hidraulikus rendszer végzi majd a sebességváltást, a fékezést és a motor bizonyos funkcióinak kezelését.

A két autó személyzete nem változott: André Lotterer, Benoit Treluyer és Marcel Fässler vezeti az egyik autót, és Loic Duval, Lucas di Grassi és Oliver Jarvis a másikat. A konszern költségcsökkentési programja miatt Le Mans-ben idén nem indít az Audi harmadik autót.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....