Honda

Bemutatkozik a Honda Civic négyajtós változata

2017.06.01.

A tizedik generációs Honda Civic szedán egy vadonatúj, négyajtós, sportos kompakt. A modell jelentős mérföldkő a Honda számára az alsó-középkategóriában, ezt bizonyítja, hogy piaci bevezetését a márka történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg. 

 
A tizedik nemzedék sorozatgyártását a Honda történetének legátfogóbb, legnagyobb szabású fejlesztési programja előzte meg – avatott be a háttérfolyamatok részleteibe Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – A kutatási és fejlesztési folyamatokba az értékesítésért, valamint a gyártási metódusokért felelős kollégákat is bevontuk szerte a világon, így tulajdonképpen észak- és dél-amerikai, európai és ázsiai szakemberek tudásának összegzéseként látott napvilágot az új Civic. Ez az autó a valaha volt legsportosabb Civic, takarékosság, helykínálat, menetbiztonság és minőségérzet terén is új mércét a szegmensben – fűzte hozzá. 
 
 
Ahhoz, hogy az új Civic versenyképes áron, alacsony üzemanyag-fogyasztással és hatékony gyártási folyamat eredményeként kerülhessen a szalonokba, a karosszériaszerkezetet, az aerodinamikát és a futómű-konstrukciót illetően is új gondolkodásmódra volt szükség. Ezt jelképezi a fejlesztés szlogenje, az „otokomae”, ami magyarra fordítva annyit tesz: világos cél. Emellett az otokomae a kecsesség, az elegancia és a belső szépség iránti érzéket is kifejezi, így a lehető legpontosabban írja le a Honda szakembereinek törekvését. 
 
Bárhogy is, a mérnökök a fejlesztés minden egyes fázisában alapos tesztelésnek vetette alá a modellt, vizsgálva a menetkomfortot, a kezelhetőséget, a kormányzást, az NVH-értékeket, az utasér minőségérzetét és úgy általában az autó kifinomultságát.  A negyvenéves modellmúlt tapasztalataira építve ismét olyan Civic született, ami megfelel az ősmodell kapcsán megfogalmazott irányelvnek: „Egy autó az embereknek, egy autó a világnak.” Egyszerre egyedi, sportos, sokoldalú és praktikus, ugyanakkor egyedülállóan dinamikus, s különleges vezetési élményt nyújt. 
 
 
A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról, valamint sportosságról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő. 
A vadonatúj Civicet azért dolgozták át egészen az alapoktól, hogy még fürgébbé, agilisabbá váljon. A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, és hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot. 
 
 
Az új, szélesebb és hosszabb padlólemeznek köszönhetően a belsőtér kategóriaelső helykínálattal büszkélkedhet. Maga a kabin letisztult, rendezett benyomást kelt, vonzerejét kimagasló összeszerelési és anyagminőség, valamint sok-sok új kiegészítő növeli. Az üléspozíció alacsonyabb lett, így a vezető – átvitt és prózai értelemben is – 
közelebb érezheti magát az autóhoz, azaz még inkább élvezheti a vezetést. Fejedelmi környezet várja az utasokat is, hiszen a beltér és a csomagtartó befogadóképessége egyaránt párját ritkítja, miként a variálhatóság is egyedülálló. A Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer második generációja Apple CarPlay és Android Auto* kapcsolat kiépítésére is alkalmas. 
 
 
A vadonatúj Civic szedánban egy vadonatúj VTEC TURBO erőforrás debütál, melyeket úgy terveztek a Honda mérnökei, hogy magával ragadó, dinamikus vezetési élményt nyújtsanak. Hogy a kiemelkedő motorerő dacára mindig garantált legyen a célba érés, a Honda SENSING menetbiztonsági és vezetést segítő csomag minden modellváltozathoz alapáron jár. 
A koncepció, a megközelítés és az alkalmazott technológiák mind-mind azt bizonyítják, hogy a Honda továbbra is sportos márka, amely élen jár a műszaki fejlesztésekben, s elkötelezett az európai vásárlók, illetve az alsó-középkategória iránt. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..