Audi R8
Az új Audi R8 a felületes szemlélőnek úgy tűnhet, hogy csak egy alapos modellfrissítés eredménye, mivel az alapforma meglehetősen keveset változott. Jobban megnézve a részleteket azért elég sok változás figyelhető meg a szögletesebb fényszóróktól a megnövelt méretű hűtőmaszkon át a nagyobb diffúzorig, viszont az R8-asok legjellegzetesebb részlete, az ajtók mögötti eltérő színű betét megmaradt. A második generációs R8-as formáját még Wolfgang Egger, a tavaly nyáron az Italdesign-hoz távozott dizájnigazgató irányításával tervezték, utódja, Mark Lichte a részleteket kissé átdolgozta a bemutatóig.
Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi technikai főnöke Genfben elárulta, hogy az R8-as minden alkatrésze új, vagy jelentősen továbbfejlesztett, amihez a versenyprogramban szerzett tapasztalatokat is felhasználták. „Nincs még egy Audi, amelyik közelebb állna a versenyautókhoz” – nyilatkozta. Az új R8-as hossza 4,44 méter, ehhez 1,94 méteres szélesség és mindössze 1,24 méteres magasság tartozik, vagyis a szélesség 4 centit nőtt, a magasság egy centit csökkent az elődhöz képest. Alapvetően alumíniumból készül az új Space Frame váz, de szénszálat is használtak hozzá, aminek köszönhetően 66 kilogrammal sikerült csökkenteni az R8-as tömegét (1454 kg lett), ráadásul a merevségét is jelentősen, közel 40 százalékkal tudták növelni.
A fényszóró alapáron dinamikus irányjelzővel és LED-technikával készül, de felárért elérhető a lézeres távolsági fénnyel ellátott változata is, amely sötétben 600 méteres látótávolságot biztosít. A V10 Plus változat az alapváltozat sebességfüggően mozgó szárnyával ellentétben fix szárnyat kap, amely szénszál-erősítésű műanyagból készül. Nemcsak a szárny, hanem a trapéz alakú, öblös kipufogók közé beépített diffúzor is jelentős leszorítóerőt termel nagy sebességnél.
Belül sokkal jobban különbözik az új R8-as a régitől, megjelent például a TT-ből már ismert digitális, szabadon konfigurálható műszerfal-képernyő, amely akár a Google Maps alapú navigációs térképet is meg tudja jeleníteni nagy felbontásban. Szintén a TT-ből vették át a légbeömlők közepébe tett apró kijelzők ötletét, amelyekkel a légkondicionáló beállításait lehet ellenőrizni. Nagyszerű ötlet, hogy a legfontosabb kapcsolókat a kormányra tették, így a vezetőnek már akkor sem kell elengednie a volánt, ha be akarja indítani a motort, hangosabbra akarja állítani a kipufogót, vagy sportosabbra akarja hangolni a különböző részegységek viselkedését a Drive Select rendszer segítségével. Az üléspróbán azt figyeltük meg, hogy az összeszerelési minőség első osztályú, két személynek a hely is bőséges, a számtalan helyen látható szénszálas betétek jól mutatnak.
Már nem árusítják a 4,2 literes, 420 lóerős V8-assal a kocsit, mert az egyik legfontosabb piacon, Kínában kemény adókkal sújtják a négy liternél nagyobb lökettérfogatú erőforrásokat. Így a korábbi R8-asból átvett, de jelentősen átdolgozott, győri gyártású, 5,2 literes V10-es szívó erőforrás maradt a kínálatban. Ez a blokk a normál modellben 540, a V10 Plus változatban 610 lóerőt ad le magas fordulatszámnál, a maximális nyomaték 540 illetve 560 Nm. A gyengébb motorral 3,5, az erősebbel 3,2 másodpercig tart a százas sprint, a R8 végsebessége 320 illetve 330 km/h. Bár javultak a menetteljesítmények, az R8-as fogyasztása 11,8, illetve 12,4 literre csökkent, nagyrész a hengerlekapcsolásos technikának és a bevezetett start-stop rendszernek köszönhetően.
Audi R8 e-tron
Továbbra is széria az állandó összkerékhajtás, amely alaphelyzetben a nyomaték 100 százalékát küldi a hátsó tengelyre, de szükség esetén a teljes nyomaték mehet az első kerekekhez is, korábban ez az érték az 50 százalékot sem érte el. Hátul önzáró differenciálmű gondoskodik arról, hogy az Audi át is tudja adni az erejét az útra. Már nem készül kézi váltós R8-as, mindkét motorhoz alapáron adják az átdolgozott, gyorsabban kapcsoló hétfokozatú duplakuplungos S-tronic váltót. Háromféle automata üzemmód közül lehet választani a váltónál, de a kormány mögötti váltófülekkel kézi kapcsolás is lehetséges.
Audi R8 LMS
Az új R8-as nyártól lesz kapható, az alapmodell Németországban 165 ezer, a V10 Plus 187 ezer euróba fog kerülni. Bizonyos piacokon az elektromos, 450 km hatótávolságú R8 e-tron is kapható lesz, sőt, Genfben már a privát csapatok számára megvásárolható R8 LMS versenyautó is bemutatkozott, ami már idén fontos szereplője lesz az európai hosszútávú versenyeknek.