Google
A TomTom részvénye 26 százalékos mínuszt produkált egyetlen napon belül, az árfolyamvesztés 500 millió euróval csökkentette a cég piaci tőkeértékét. A Google és a Renault-Nissan-Mitsubishi között létrejött megállapodásnak köszönhetően a járművek vezetői okostelefonjaik nélkül is használhatják majd az autók információs központjában a Google navigációs rendszerét vagy például a szóbeli utasításokra reagáló személyi asszisztenst.
A TomTom a kétezres évek elején különálló navigációs eszközeivel tört be a világpiacra, azóta azonban az okostelefonok térnyerésével párhuzamosan jelentősen veszített piaci részesedéséből. A cég ezért profilját az autógyártók információs rendszereibe integrált navigációs alkalmazására állította át annak reményében, hogy a gyártók a saját beépített navigációs rendszert részesítik előnyben az okostelefonokkal szemben.
A Google versenytársként való felbukkanásával azonban a TomTom piaci pozíciója szinte kilátástalanná vált az InsingerGilissen piackutató cég elemzője, Jos Versteeg Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozata szerint. A TomTom tavaly 903 millió euró forgalom után 204 millió euró veszteséget szenvedett el. Az idén a cég 825 millió euró bevételre számít. Tavaly a TomTom bevételének egyharmadát navigációs rendszerének licenc bevétele adta.