Olaszország

Bedőlhet a tömegközlekedés: tíz olasz közül csak egy tér vissza

2020.06.14.

Amint a koronavírus-vészhelyzet lezárul, minden visszatér a régi kerékvágásba? Nyilvánvalóan nem. És ez a nemleges válasz még markánsabban igaz, ha a tömegközlekedésről beszélünk – írja a legnépszerűbb olasz autós magazin internetes kiadása, a quattroruote.it.

Elegendő körülnézni a városi forgalomban, hogy levonjuk a következtetést: a jövő városi közlekedése már nem olyan lesz, mint a vírus előtt. Elkészültek a mobilitással kapcsolatos legfrissebb felmérések is, melyeknek számai magukért beszélnek. Az autóiparra szakosodott Areté stratégiai tanácsadó cég által nemrégiben közzétett kutatás sokatmondó képet fest az új tendenciákról. A cég közvélemény-kutatása szerint a járvány után tíz olasz közül csupán egy használja majd ugyanolyan rendszerességgel a tömegközlekedést, mint azelőtt. A túlnyomó többség (70%) inkább autóba ül, ha ki kell mozdulnia az otthonából.

Az áprilisban és májusban elvégzett felmérés a polgárok szokásainak változására összpontosít az egészségügyi válság legkritikusabb fázisa után. Az eredmények meghökkentő képet mutatnak. Az olaszok többsége még nem tért vissza a mindennapi rutinjához. Mindmáig nehezen mozdulnak ki és messze nem közlekednek olyan rendszerességgel, mint korábban. De szinte mindenki (a megkérdezettek 90%) közölte: kész visszatérni a városi vérkeringésbe, azzal a feltétellel, hogy egyedül közlekedik, és saját közlekedési eszközét használja. A legtöbben (tíz olaszból heten) az autót preferálják. A többiek számára a motorinók vagy más individuális közlekedési eszközök is szóba jöhetnek alternatívaként.  

A saját gépkocsit az olaszok egyfajta privát védelmi eszköznek tekintik a koronavírust követő időszakban. Az autóvásárlás ugyanakkor teherként nehezedik majd a háztartásokra a járvánnyal járó gazdasági visszaesés közepette. Ennek ellenére a vásárlási szándék erősebbnek látszik az anyagi kockázatok okozta óvatosságnál. A már idézett Areté felmérés szerint az autóvásárláson gondolkodók több mint fele (57 százalék) kész bankhitelt felvenni vagy lízingszerződést kötni, míg 8 százalékuk hosszú lejáratú kölcsönszerződésben gondolkodik.

A megkérdezettek többsége el akarja kerülni, hogy autószalonokba kelljen járnia a vásárlási ügyintézés miatt. A potenciális vásárlók 70 százaléka úgy nyilatkozott, hogy audio- és videókapcsolaton keresztül (elsősorban a WhatsAPP-on és a Skype-on) szeretne egyeztetni a kereskedővel. Ez a módszer nagyon bevált a járvány első, legsúlyosabb időszakában, és a tapasztalatok birtokában a vásárlók ragaszkodnak a kényelmükhöz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..