Oroszország elleni gazdasági szankciók
Az alkatrészek „alternatív” beszállítóktól, úgynevezett „párhuzamos importtal” érkeztek, ami az orosz szakzsargonban az állami szintre emelt csempészést jelenti. Vagyis nem az eredeti gyártóktól, hanem ismeretlen forrásokból jutottak Oroszországba.
A propaganda mindenesetre úgy tálalja: a külföldi autók alkatrészeinek helyzete Oroszországban javulhat az AVTOVAZ-nak köszönhetően.
Az orosz autóipari óriásnak jelenleg 5 nagy raktárbázisa van: Togliattiban, Krasznodarban, Novoszibirszkben, Jekatyerinburgban és Tverben.
Ez utóbbi raktár elhelyezkedésében stratégiailag azért fontos, mert onnan 24 órán belül szállíthatók az alkatrészek Moszkva és Szentpétervár legnagyobb kereskedéseibe. A raktártól néhány kilométerre pedig létezik egy - szintén az AVTOVAZ-hoz tartozó - Lecar fantázianévre keresztelt alkatrészbolt.
A „LADA Detail” felirat tartalmához képest a választékban igen jelentős a különbség. Az új forgalmazó hely ugyanis számos más márkához is kínál alkatrészeket. Ráadásul nem csak olyan külföldi márkájú autókhoz vannak alkatrészek, amelyek hivatalosan nem hagyták el Oroszországot. A kirakatban látni például Renault-hoz féknyergeket vagy Volkswagen kisbuszokhoz szélvédőt.
Valamennyi alkatrész úgynevezett „párhuzamos importtal” – vagyis nem a gyártótól - került Oroszországba, de az üzlet garanciát vállal rájuk.
A Lecar hálózatnak már vannak saját szervizei is. Igaz, egyelőre csak hat helyen, de a jövőben jelentős bővülést terveznek. A Rosszijszkaja Gazeta bízik benne, hogy a hálózat terjeszkedése javít majd az embargót megsínylő autósok helyzetén.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!