Opel

Az új Opel Astra nyerte a 2015-ös „Arany Kormánykerék” díjat

2015.11.12.

A győztes az Opel Astra! Az Opel új kompakt sztárját ismerték el tegnap este Berlinben az autóipar Oscarjával, amikor odaítélték a kategória „Arany Kormánykerék” díját. Az Astra még csak október közepén jelent meg a márkakereskedőknél, de máris megszerezte a fontos kitüntetést

Az Opel Group elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann és marketing-vezetője, Tina Müller volt jelen az átadási ünnepségen az Axel-Springer székházában, hogy átvegyék a díjat Marion Horn (Bild am Sonntag) és Bernd Wieland (Auto Bild) főszerkesztők kezéből. Az „Arany Kormánykerék” díjat közösen adja ki ez a két médium. Az olvasókból, szakértőkből és a raliversenyző-legenda Walter Röhrlhöz hasonló ismert személyiségekből álló zsűri alapos gyakorlati tesztelés után választja ki az év legjobb új autótípusát.

“A legfontosabb díj a valaha épített legjobb Opelnek, amely egyben a termékválasztékunk legfontosabb autója. Mi az Opelnél rendkívül büszkék vagyunk az „Arany Kormánykerékre”. Bizonyítja, hogy erőfeszítéseink kifizetődtek. Az új Astra egyet jelent a könnyű építéssel, a rendkívül hatékony motorokkal, a jobb térkihasználással, a luxusosztályból származó felszereltséggel, a trendformáló kapcsolódással és a példás minőséggel,” mondta a boldogságtól sugárzó Dr. Neumann az átadási ceremónián.

Az Opel marketing-vezetője, Tina Müller hozzátette: “Új Astránk minden tekintetben győztes típus, ahogy a kvantumugrás-videónkon is látható. Máris több mint negyvenezer megrendelés futott be rá, most pedig elnyertük ezt a fontos díjat. Mindannyian el vagyunk ragadtatva. Az Opel ismét rangos márkának számít – és vezérlő csillaga az Astra!”

Az Opel és az „Arany Kormánykerék”: a rüsselsheimi győztesek

Szép hagyományt folytat az új Opel Astra a nagyra becsült 2015-ös „Arany Kormánykerék” díj megnyerésével, hiszen ebben a versengésben az Opel Senator A-val, 1978-ban, két évvel a díj alapítása után győzött először a rüsselsheimi központú márka, és azóta öt évtized alatt 16-szor ismételte meg a bravúrt.

1978 – Opel Senator A: az első “Arany Kormánykerék”

A Villámosok 1978-ban nyerték el először az „Arany Kormánykereket” az Opel Senatorral. Az 1977-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Senator a legendás Kapitän, Admiral és Diplomat utódaként 1993-ig maradt a márka zászlóshajója. Az 1978-as Senator háromféle motorral készült: a 2.8 literes teljesítménye 103 kW/140 LE volt, a 3.0 literesé 110 kW/150 LE, a 3.0 literes csúcs-motoré pedig 132 kW/180 LE.

1979 – Opel Kadett D: a helykihasználás díjnyertese

Egy évvel később újra dobogóra állhatott az Opel. Az 1979-es Kadett D volt az első fronthajtású kompaktautója, és ez nyerte a márka második „Arany Kormánykerekét”. Keresztben álló motorjának és a kardántengely hiányának köszönhetően bőséges férőhelyet kínált utasainak és poggyászuknak, holott 126 milliméterrel rövidebb volt az elődjénél. A Kadettel vezették be az új, felülvezérelt motorokat. A négyhengeres, 1.3 literes teljesítménye 44kW/60 LE vagy 55 kW/75 LE volt. Az 1425 litert elérő csomagterű kombi mellett két különböző ötajtós is volt a programban. 1983 januárjában a sportos Kadett GTE következett, 187 km/órás csúcssebességgel és 1.8-as, 115 lóerős, négyhengeres motorral.

1981 – Opel Ascona C: három jó kocsi

1981-ben az Opel Ascona C vitte haza a díjat Rüsselsheimbe. Ez volt az első középkategóriájú, fronthajtású Opel, amelyből gyártottak négyajtóst és kombit is. Az Ascona C hajtóerejét 1.3 - 1.6 literes benzinmotorok mellett egy 1.6-os dízel adta.

1982 – Opel Corsa A: kis autó, nagy hatással

Alig 12 hónappal később, 1982-ben, a vadonatúj Corsa A szerezte meg gyors rohammal az „Arany Kormánykereket”. Az Opel első, csupán 3,62 méteres, de arányos formájú kiskocsija markáns, a raliautókéra emlékeztető kerékívekkel és kategória-rekordot sejtető 0.36-os légellenállási alaktényezővel főképp a hölgyek szívét hódította meg. A csúcsot a 72 kW/98 LE teljesítményű Corsa GSi képviselte. A kétajtós lejtős- és lépcsőshátút 1985-ben egészítette ki a népszerű ötajtós. A Corsa A bestseller lett, 3.1 millió darabbal.

1984 – Opel Kadett E: egy újabb kompakt kategória-győztes

Öt évvel az első „Arany Kormánykerék” elnyerését követően ismét a Kadett futott be, az 1984-es második generációval. A szintén fronthajtású Kadett 1984-től 1991-ig készült, és abszolút győztesként 1984-ben “Év Autója” lett. Ugyanakkor az aerodinamika bajnokaként a sportos GSi 0.30-as alaktényezővel lepte meg a szakembereket, de még a normál ötajtós is szenzációs 0.32-t ért el. Összesen 3.779.289 darab talált gazdára.

1987 – Opel Senator B: bársonyosan sima járás

Az Opel Senator B megismételte elődje sikerét. A hátsókerék-hajtású Opel Omegán alapuló zászlóshajót főképp soros hathengeres motorok hajtották, köztük a sima járású, háromliteressel (115 kW/156 LE). A motoron élére állított pénzérme nem dőlt el beindítás után! Később vezették be a négyszelepes verziót, variálható Dual-Ram szívórendszerrel és 150 kW/204 LE teljesítménnyel.

1990 – Opel Calibra: az élatléta

Vérbeli bajnok nyerte el az 1990-es „Arany Kormánykereket”: egy lélegzetelállító kupé, 0,26-os rekord-alaktényezővel! A Calibra négyféle motorral volt kapható, 85 kW/115 LE és 150 kW/204 LE között. Az összkerékhajtású, és nulláról 100 km/órára mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsuló Opel Calibra Turbo volt a hab a tortán. 125 kW/170 LE teljesítményű V6-os motor tette teljessé a kínálatot. Autósport-babért 1996-ban aratott a Calibra V6, a Nemzetközi Túraautó Bajnokság megnyerésével.

1994 – Opel Omega B: „aranyos” nagykocsi

Az Omega második kiadása mély benyomást tett a zsűritagokra, szíven találta őket a dinamikus design, a bőséges tér, és az új, alumínium-hengerfejű V6-os motor 155 kW/210 LE-ig terjedő teljesítménye. Új légzsákrendszer gondoskodott az utasok maximális biztonságáról. A hatalmas rakterű kombi a családok és iparosok ideális járműve lett, míg a négyajtós kivitel az üzletemberek reprezentatív limuzinjaként futott be.

1995 – Opel Vectra B: tükröm, tükröm…

Az Opel Vectra legszembetűnőbb részlete az ajtóval harmonikus egységet képező, áramvonalas külső tükör lett. Ennek az „Arany Kormánykerék” ítészei sem tudtak ellenállni! Ám a Vectra győzelmében szerepet játszottak az 1.6 és 2.6 liter közötti hatékony benzinmotorok is, 55 kW/75 LE - 125 kW/170 LE teljesítménnyel, ezenkívül vele mutatkoztak be az 1.7 - 2.2 literes, közvetlen befecskendezésű dízelek.

1999 – Opel Zafira A: hétüléses átváltozó-művész

Ki találta fel? Az Opel! Igen, Rüsselsheimben született a kompakt egyterű, amely pillanatok alatt (15 másodperc), úgy alakul át hétszemélyes autóból 1700 liternyi poggyászterű szállítójárművé, hogy nem kell kivenni az üléseket, mert elsüllyednek a padlóban. Titka a Flex7, ezzel nyerte el a Zafira az 1999-es „Arany Kormánykereket”. Nem maradt hatástalan a kocsi kompakt külső mérete és kimagasló menetdinamikája sem.

2002 – Opel Vectra C: itt az elektronika

A Vectra harmadik nemzedéke ismét aranyat nyert, akárcsak az előző kettő. Vele jött el a középkategóriában az elektronika kora, rendszereit kábelköteg helyett CAN-busz (Controller Area Network) kötötte össze, szervokormánya elektrohidraulikus. Az 1.6 - 3.2 literes benzin- és dízelmotorok teljesítménye 74 kW/100 LE - 206 kW/280 LE. 2004-ben vezették be a Vectrában az aktív IDS Plus futóművet, folytonos csillapítás-szabályozással (Continuous Damping Control – CDC), amely a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően állítja be a lengéscsillapítókat.

2005 – Opel Zafira B: megvan a tucatnyi arany

A Zafira második generációja még magasabbra tette a Flex7 ülésrendszer mércéjét, ami újabb „Arany Kormánykereket” ért. Sőt, ez lett a földkerekség leggyorsabb egyterűje, hiszen a 177 kW/240 LE teljesítményű OPC kivitel 8:54:38 perc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén. E rekordhoz persze kiváló menettulajdonságok is kellettek.

2009 - Opel Astra J: a kompakt design-autó

2009-ben az Astra J, ez az igazi design-autó lépett a tágas Kadett D, illetve az áramvonalas Kadett E helyébe, megszerezve az Opel harmadik „Arany Kormánykerekét” a kompakt osztályban. Az Astra már a márka „szoborszerű szépség, németes precizitással” filozófiájának jegyében született, olyan modern asszisztensekkel, mint az Opel Eye, vagy a kanyarba bevilágító AFL+ fényszórórendszer. A pillanatnyi menethelyzethez adaptív FlexRide technikával alkalmazkodott, és első utasai AGR-minősítésű (Egészséges Hát Munkacsoport) ülésekben foglalhattak helyet.

2010 – Opel Meriva B: ügyes, kompakt, aranyat ér

Újabb Opel-egyterű kapott aranyat 2012-ben, a Meriva B. A zsűri tetszését a variálható FlexSpace hátsó ülés és az innovatív, hátrafelé nyíló hátsó ajtó nyerte el. A FlexDoors megkönnyíti a kisgyerekek beszállítását, de a magas emberekét is. Turbófeltöltés vitte fel a motorok teljesítményét (55 kW/75 LE - 103 kW/140 LE), illetve le a méretüket.

2012 – Opel Zafira Tourer: guruló klubszoba

A Zafira mellé prémium-társ sorakozott fel a Zafira Tourerrel, amely azonnal nyert is egy újabb „Arany Kormánykereket”. Flexibilis belső tere mellett klubszobaszerű komfortjával és panoráma-üvegtetejével szerzett jó pontokat, meg olyan innovációkkal, mint a radaralapú sebességszabályozó és az empatikus frontális ütközésveszély-figyelmeztetés. A hosszú távokat kiválóan bíró, de annál kevesebbet fogyasztó 2.0 CDTI dízel teljesítménye 121 kW/165 LE. A később megjelent 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110kW/150 LE) pedig három éven át zsinórban nyerte el a környezetet legjobban kímélő egyterű autó címét (2013 - 2015).

2015 – Opel Astra K: új minőség

A győztes az Opel Astra! Az új Astra teljesen új, könnyű felépítésű, kizárólag a legújabb generációjú motorokkal, és ultra-modern kapcsolódást tesz lehetővé az okostelefon integrálásával, illetve az úttörő személyes asszisztenssel, az Opel OnStarral. A márka hagyományainak megfelelően olyan felszereléseket hoz le a kompakt szegmensbe, amelyek korábban csak magasabb kategóriákban fordultak elő. Ezek eredményezték a 2015-ös „Arany Kormánykereket”.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....
2024.05.05
Az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár vezetőjének tiszteletére emléktáblát avattak a Széchenyi....
2024.05.05
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nem iszik, nem dohányzik, de... ..
2024.05.05
Idén a Beregi kör lett az Év kerékpárútja, a festői útvonalat és a bringatúrázás legfontosabb....
2024.05.05
Magyarország területén 2024. május 4-én 0 óra és 24 óra közötti időszakban a rendőrök 45 személyi....
2024.05.05
A Porsche Hungaria április 25-től visszatért a fix, forint alapú autórendeléshez, teljes....