Lexus

Az új ES lehet a Lexus sorsfordító modellje Európában

2018.05.05.

Sportos vezethetőség, bőséges helykínálat, merész arculat és kedvező ár – a GS-t leváltó frothajtású ES lehet az a modell, amellyel egy teljesen új, fiatalabb vevőkör felé nyithat a Lexus.

67 év: ennyi volt a kifutó, hatodik generációs ES modell vásárlóinak átlagéletkora. Nem csoda, hogy a márka nem erőltette a modell európai forgalmazását – ugyanakkor Amerikában megkerülhetetlen volt a típus, amely bevezetése óta az egyik legfontosabb húzómodell a palettán, sőt, még most, a szabadidőjárművek dominanciája mellett is meghatározta az eladásokat.

A Lexus reményei szerint ez az újonccal sem lesz másképp – viszont egészen más célközönséggel. Egy amerikai szaklapnak adott interjújában Cooper Ericksen, a Lexus USA alelnöke elmondta: az új modelltől nem kevesebbet várnak, mint hogy új, méghozzá fiatalabb ügyfeleket csábítson el a konkurens márkáktól. Ebben kulcsszerepet szánnak a dinamikus hangolású és megjelenésű F Sport kivitelnek, amely várakozásaik szerint 20 százalék körüli arányban részesedhet az eladásokból – az IS szedánnál 40, az RC kupénál 95 százalék ugyanez a hányad.

Nem a sportos hangvételű verzió azonban az egyetlen oka annak, hogy az ES világszerte különösen nagy sikerre számíthat a fiatalabb ügyfelek körében, és olyan ikonikus prémium modellektől csábíthat el vásárlókat, mint az Audi A4, a BMW 3 vagy a Mercedes C-osztály. A Lexus új generációs padlólemezét alkalmazó modell ugyanis kategóriájának legfejlettebb képviselője: a precíz vezethetőséget fokozott zajkomforttal társító platform rendkívül bőséges helyet kínál – „a hátsó lábtér például meghaladja az LS luxuslimuzin alapértékét”, emlékeztetett Ericksen. Ehhez jön az új generációs hibrid hajtáslánc, amely nem csupán a környezeti tudatosság követelményeinek felel meg, hanem immár a sportos vezetési stílust is támogatja, valamint a radikálisan merész formavilág – csupa olyan érték, ami egy jóval fiatalabb vevőkör figyelmét irányíthatja rá az ES-re, és azon keresztül a Lexusra. Az év végén Magyarországon is kiderül, hogy kiket sikerül megszólítania a Lexus új középkategóriás modelljének.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....