BMW 4-es sorozat

Az új BMW 4-es Coupé már a sorozatgyártás előtti utolsó tesztköröket futja

2020.04.30.

A legkeményebb versenypályák és a legváltozatosabb tesztlétesítmények után a tervezőmérnökök most a München-környéki országutakon és autópályákon finomhangolják a kétajtós prémium modell előszériás példányait. 

Hamarosan érkezik az új BMW 4-es Coupé, amely újradefiniálja a prémium középkategóriában a sportos vezetési élmény fogalmát. A tömegtermelést megelőző átfogó teszteket követően a kétajtós kupé előszériás példányai a menetdinamikai felkészítés utolsó fázisához érkeztek. A svédországi Arjeplog dermesztő időjárása, a franciaországi Miramas tesztpályájának technikás feladatai és a Nürburgring-Nordschleife padlógázas szakaszai után az új BMW 4-es Coupé prototípusai visszatértek a gyökereikhez: a hajtáslánc- és futómű-technológia finomhangolását végző mérnökök már a BMW Group kutatás-fejlesztési és innovációs központjától (FIZ) nem messze, a München-környéki országutakon és autópályákon végzik az utolsó simításokat.

Ahogyan hajtáslánc-koncepciója és formanyelve, úgy az új BMW 4-es Coupé futómű-technológiája is minden eddiginél egyedibb konstrukció. A karosszéria arányai és aerodinamikai tulajdonságai, illetve az új 4-es BMW tengelyek közötti terhelés-elosztása ideális műszaki alapot teremt a hamisítatlanul sportos menetdinamikát ígérő futómű-technológia innovációinak. A nóvum még az új BMW 3-as limuzinnal összemérve is látványos eredményeket produkál: légellenállási együtthatója például további 0,015-tel csökkent, miközben magassága 57 milliméterrel, súlypontja pedig 21 milliméterrel lentebb került.

Mindehhez az első tengely végein nagyobb dőlésszögek, a hátsó tengelyen pedig 23 milliméterrel szélesebb nyomtáv társul, amelyek még tovább erősítik az új BMW 4-es Coupé sportosságát. A prémium középkategória etalonjaként ismert sportlimuzin rendkívüli menettulajdonságokkal büszkélkedhet, az új 4-es BMW azonban mind agilitás, mint oldalirányú gyorsulás szempontjából fölé helyezi a mércét.

A futómű-technológia megtervezésekor az új BMW 4-es Coupé-t fejlesztő csapat típus-specifikus innovációkhoz nyúlt, amelynek végeredményeként az új kétajtós modell mind a sportos vezethetőség, mind pedig az intenzív vezetési élmény tekintetében kategóriája abszolút csúcsán érkezik meg az utakra. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés nyomán életre hívott menetdinamikai tulajdonságok ugyanakkor egy pillanatig sem mennek a hétköznapi használhatóság és a hosszú távú utazások során nyújtott menetkomfort rovására. A tervezőmérnökök a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat – amelyek az új BMW 3-as limuzinban mutatkoztak be először és a rugóút folyamatos változtatásával garantálnak progresszív lengéscsillapítás-vezérlést – még sportosabbra hangolták. A kormányzás precizitását és azonnali visszajelzéseit egyedi toronymerevítők és a tűzfal egyedi megerősítése optimalizálja, az egyenesfutás és az oldalirányú gyorsulás stabilitását pedig a hátsó tengely köré épített extra segédkeret fokozza.

Az új BMW 4-es Coupé kategóriaetalon menetdinamikai tulajdonságait a technológiai újítások mellett egy új csúcsmodell is nyomatékosítja: a BMW M440i xDrive Coupé vérbeli BMW M modellként ünnepli világpremierjét, motorházteteje alatt egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral, valamint egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és egy második akkumulátorral dolgozó mild-hibrid technológiával. Utóbbi legfőbb előnye, hogy a hajtáslánc még tovább növelt hatékonysága mellett padlógázra 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét. A vérpezsdítő erő, az egyedülálló járműkoncepció és az optimalizált futómű-technológia típus-specifikus konfigurációja együttesen lélegzetelállító adottságokkal vértezi fel a BMW M440i xDrive Coupé modellt, amelyet a BMW M GmbH minden versenysport-tapasztalatát kiaknázva hangolt tökélyre. A motorsport élvonalából érkező alkatrészek végül egy harmonikus egésszé álltak össze, amely a kivételes agilitás, a tűpontos irányíthatóság és a tökéletes terhelés-elosztás ígéretét hordozza.

A BMW M440i xDrive Coupé egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatja teljesítményét az aszfaltra, a minden vezetési szituációban tökéletes teljesítmény-elosztásról pedig a BMW M sport differenciálmű gondoskodik. Kanyarodás közben az elektromos motor záró funkciója folyamatosan szabályozza az adott tengely ívbelső és ívkülső kerekének forgási sebességét, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele minden kanyart optimális tapadással, maximális menetstabilitással és mindvégig teljes kontroll alatt élhessen át. A BMW M440i xDrive Coupé tökéletes irányíthatóságához az egyedileg konfigurált futómű-technológia elasztokinematikai hangolása, az extrém erős BMW M sport fékrendszer és az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is nagymértékben hozzájárulnak.

A sorozatgyártás előtti utolsó tesztkörök lehetőséget adnak a mérnököknek arra, hogy a BMW Group kutatás-fejlesztési és innovációs központjában (FIZ) kifejlesztett megoldásokat valós körülmények között teszteljék és finomítsák. Az országutakon és autópályákon végzett tesztek elsődleges célja, hogy az új BMW 4-es Coupé versenypályákon megedzett hajtáslánc- és futómű-technológiája normál vezetési körülmények közepette is tökéletesen működjön. Legyen szó akár a München-környéki országutakról, akár a belvárosi kereszteződésekről, a BMW M440i xDrive Coupé minden esetben a dinamikus formanyelv és a sportos műszaki tartalom négykerekű szimbólumaként tűnik fel, amely a kormánymű, a fékrendszer és az intelligens összkerékhajtás típus-specifikus összhangja mentén, a lengéscsillapítók hajszálpontos visszajelzéseivel és a futóművet vezérlő rendszerek precíz beavatkozásaival garantálja a vezetés káprázatosan vérpezsdítő élményét – nap nap után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..
2025.01.11
A 2025-ös verseny első hetén csak Hiluxok nyertek szelektív szakaszokat. A Toyota dél-afrikai....
2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....