orosz autópiac
A Rolf Company fejlesztési igazgatója, Vladimir Miroshnikov szerint, ha a már zajló „első kocsi” és „családi autó” programok mellett a kormány nem hoz további ösztönző intézkedéseket az autóipar számára, a keresletcsökkenés még nagyobb arányú lehet. Jelenleg az autóvásárláshoz nyújtott állami támogatás mértéke maximum1 millió rubel (kb. 16 200 dollár). Ha a trend nem változik, a jóslatok szerint az autóeladások 2020-ban Oroszországban akár 8-10 százalékkal is csökkenhetnek.
„Úgy gondolom, hogy a 2020-as év fordulópont lesz sok kereskedő számára, mivel hónapról hónapra nehezebb a vállalkozások hatékonyságának és jövedelmezőségének fenntartása” - közölte az AG Avilon ügyvezető igazgatója, Aleksej Guljajev. „A gépjárműárak továbbra is növekedni fognak. Ennek okai nemcsak a modellválaszték hagyományos fejlesztésében és az éves infláció hatásában, hanem az autók növekvő fenntartási költségében is keresendők. Ilyen körülmények között elképzelhetetlen az autóértékesítés növekedése. A következő évre 10 százalékos forgalomcsökkenést várunk” – tette hozzá Guljajev.
Alexander Zakharov, az AvtoSpetsTsentr vállalatcsoport ügyfélszolgálati igazgatója viszont úgy véli, az új autók áremelkedése 2020-ban alacsonyabb mértékű lesz, mint tavaly volt. Márkától függően 5-10 százalékos drágulást vár. Szerinte a tömeggyártású kocsiknál az áremelkedés viszonylag alacsony lesz, a prémium márkáéknál azonban már érezhetőbb.
„Az Avtovaz eladásai növekedni fognak, mivel a cég jelentős állami támogatáshoz jutott. A koreai márkák és a Renault nagyjából szinten maradnak” – véli Roman Slutsky, az Alarm Motors vezérigazgatója. A szakember szerint a Skoda és a Volkswagen eladásai növekedni fognak, a tömeggyártású szegmensben érintett japán és európai márkák azonban veszteségeket fognak elkönyvelni. A kínai márkák ezzel szemben terjeszkednek majd az orosz piacon”. Slutsky szerint az eladási toplistákat továbbra is a Lada, a KIA, a Hyundai, a Renault, a Skoda, a Volkswagen és a Toyota vezeti majd - ebben a sorrendben. Jóslatai szerint a kínai Haval biztosan bekerül a piacvezető márkákat szorosan követő üldöző bolyba. A Mercedes-Benz, a BMW és a Porsche megszilárdítja pozícióit a prémium szegmensben. A GAZ és a Ford Transit növekedni fog az LCV kategóriában. A piac többi résztvevőjére valószínűleg küszködés vár. Összességében az oroszországi gépjárműpiac szerintem ugyanazon a szinten marad 2020-ban, mint ahol tavaly volt”- közölte az Alarm Motors vezérigazgatója.