Oroszország

Az orosz piac csaknem felét már a kínai autók uralják

2023.08.03.

Újabb rekordot döntött a kínai autók eladása Oroszországban. Mind a teljes piaci értékesítésben, mind pedig a kínai autók értékesítési arányában újabb csúcsok dőltek meg az orosz piacon az év első hat hónapjában.

Abszolút számokban mérve a kínai autók eladása négyszeresére nőtt ez év során. A külföldi autómodellek közül a Chery Tiggo 7 Pro (20,9 ezer autó; +306%) kapta a bestseller címet az év első felében. A jelenlegi dinamikát figyelembe véve a kínai márkák értékesítésének éves eredménye körülbelül 380-400 ezer új autó lehet. Ezeknek körülbelül a fele a Chery csoporthoz tartozó márkákra jut.

2023 első félévében az oroszok már 168 ezer kínai gépjárművet vásároltak. A vedomosti.ru közlése szerint ez újabb rekordot jelent a kínai gépjárművek oroszországi térhódítása során. Az igazán megdöbbentő adat az, hogy éves viszonylatban a kínai autók részesedése az orosz piacon 10,6%-ról 46%-ra nőtt.

A Chery lett a vezető kínai autógyártó az eladások terén, 6 hónap alatt 46 970 eladott autóval. Júniusban a kínai autók értékesítésének volumene először lépte túl a 10 ezer darabot.

A legnépszerűbb modell a Tiggo 7 Pro volt 20,9 ezer darabbal. A második helyet a Tiggo 4 Pro kapja – ezt a modellt az Orosz Föderációban 13,1 ezer vásárló választotta. Ugyancsak figyelemre méltó a Tiggo 8 Pro teljesítménye 8,5 ezer eladott autóval.

A gyártók között a második helyet a Haval márka foglalja el 39,9 ezres eladással (+242%). A márka modelljei között vitathatatlanul a a crossover Jolion az uralkodó, amelyből havonta több ezer darab kel el.

A vezető hármast a Geely zárja – a kereskedők 32,6 ezer eladásról és 4,1-szeres keresletnövekedésről számoltak be. A márka bestsellere továbbra is a legolcsóbb modell, a Coolray crossover volt, 17,3 ezer értékesített darabbal.

A Changan a legszélesebb modellválaszték (12 darab) ellenére továbbra sem büszkélkedhet olyan értékesítési eredményekkel, mint a kínai szegmens első három helyezettje. Ennek ellenére júniusban a márka 3,6 ezer autót adott el, ami 10-szer több, mint egy évvel ezelőtt. Az első félév eredményei továbbra is szerények - 11,3 ezer autó. Ám ha a júniusi tempót tartani tudja, a márka éves eredménye meghaladhatja a 30 ezer „darabot”. Különösen, ha az eddig is széles modellkínálat belátható időn belül már 15-re bővül.  

Az Exeed prémium márka is jól teljesít - 15,2 ezer eladott autót könyvelhetnek el idén január és június között.

A Cheryhez kapcsolódó Exeed és Omoda márkák 15,2, illetve 14,6 ezer darabot értékesítettek. Ugyanakkor az Exeed portfóliójában vannak olyan modellek, amelyek ára júniusban meghaladta a hatmillió rubelt, és a legolcsóbb változatok túllépték a hárommillió rubeles lélektani határt. Az árak ilyen pozícionálása észrevehetően szűkíti a márka iránt érdeklődők tisztelőinek.

Az Omoda éppen ellenkező stratégiát követ: a sikeresen bevezetett Chery Tiggo 7-et megfizethető áron kínálja, és egyetlen modellel is képes hatékonyan harcolni a vásárlók kegyeiért.

Az idei debütálók (BAIC, Hongqi, Jetour, Livan, SWM, Kaiyi és Tank) eladásai egyelőre meglehetősen szerények. Közülük a Tank márka nagyméretű terepjáróit fogadta el leginkább az orosz piac. Az értékesítés csak a második negyedévben indult, ennek ellenére júliusig - alig három hónap leforgása alatt - 2,2 ezer Tank talált vevőre, ebből mintegy 1,8 ezer a Tank 300-as modell.

Általánosságban elmondható, hogy a hivatalos importőrök által az év első felében Oroszországban értékesített 19 kínai márka mellett még körülbelül egy tucat kínai márka található az orosz piacon. Párhuzamos importon keresztül jutnak be Oroszországba. Eddig a legsikeresebbek (Li Xiang és BYD) havonta több tucat autót tudtak értékesíteni, a többi csak néhány darabot. Az év második felében minden bizonnyal népszerűbbek lesznek.

A kínai autóipar vezető márkái eddig havi 7-10 ezer autót adtak el Oroszországban. A jüan rubelhez viszonyított árfolyam-emelkedése azonban elkerülhetetlenül újabb dráguláshoz vezet. A további üzleti növekedést tovább korlátozza az alacsony vásárlóerő. Ezek alapján arra lehet számítani, hogy az összes kínai autógyártó együttvéve - a modellpaletta bővülése és a legtöbb márka hálózatának rohamos növekedése ellenére - idén mintegy 380-400 ezer autót értékesítenek majd Oroszországban. Ezeknek körülbelül a fele a Chery csoporthoz tartozó márkákra jut.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..