Orosz autóexport

Az orosz AvtoVAZ iráni összeszerelő üzem létesítéséről tárgyal

2019.04.05.

Az orosz AvtoVAZ autógyár előrehaladott tárgyalásokat folytat autói értékesítéséről és összeszereléséről Iránban. Az oroszok számára jó lehetőséget jelent a piacszerzésre, hogy az amerikai szankciók miatt az iráni autóipar padlóra került.  

„Az Avtovaz már felépített egy összeszerelő üzemet Egyiptomban és tárgyalások folynak a lehetséges együttműködésről számos más országgal, mint például Iránnal ”, mondta Viktor Kladov, az orosz állami vállalat Rostec nemzetközi  igazgatója – írja a Rossiyskaya Gazeta. Kladov szerint az AvtoVAZ és a KamAZ aktívan jelen van a külföldi piacokon. A KamAZ összesen mintegy 800 járművet szállított Indiába, Pakisztánba, Iránba és az Egyesült Arab Emírségekbe. A gépjárműipari nagyvállalat közös vállalatokat hozott  létre Üzbegisztánban és Kazahsztánban.
 
A Lada exportja 57 százalékkal, mintegy 38 050 darab autóra nőtt tavaly. A márka értékesítése főként a volt szovjet köztársaságok, azaz a Független Államok Közössége felé irányul. Tavaly Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Üzbegisztánban több mint 26 300 autót adtak el.
 
 
Az Avtovaz értékesítési és marketing igazgatója, Jan Ptacek szerint autókat összesen 34 országban, köztük Törökországban, Tunéziában, Chilében és Kubában értékesítették. Tavaly először lett a Lada Vesta lett az exportértékesítés zászlóshajója: ez a típus tette ki a teljes értékesítés 30% százalékát.  Korábban a Lada 4x4 volt a sztár.
 
Az iráni autópiacon folyamatosan emelkednek az árak, és eddig még soha nem látott magasságokat értek el. A legolcsóbbnak számító SAIPA Pride ára 3 700 dollár. Alig egy hónappal azelőtt még 2700 dollárért meg lehetett kapni. Egy éve ezt a kis kocsit még 223 millió iráni rialért lehetett kapni. Ahz áremelkedés 115 százalékos volt.
 
Amikor az amerikai kereskedelmi szankciók nyomán a Renault és a PSA Group (Peugeot és Citroen) francia autógyártók tavaly elkezdtek elhagyni Iránt, megfigyelők úgy vélték, hogy a kínai cégek igyekeznek majd gyorsan betölteni az általuk hagyott piaci űrt. Ám a hivatalos adatok mást mutatnak. Az Iránban a kínai cégekkel együttműködésben gyártott autók száma 9,9 százalékkal csökkent 2018 márciusa és decembere között az egy évvel korábbihoz képest.
 
Az amerikai korlátozások miatt az iráni autóipar nehéz időket él át. Egy év alatt több tízezer ember vesztette el munkáját az iráni autóiparban. Az oroszok most ezt a számukra kedvező alkalmat akarják akarják kihasználni. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..