SUV
Olaszországban jelenleg 17 millió 350 ezer hölgy rendelkezik jogosítvánnyal, ami a teljes autóstársadalom 44,4 százalékát jelenti. Az Unrae közvélemény-kutatása azt derítette ki, hogy 2017-ben tovább emelkedett a női vásárlók aránya, amely az új autók vásárlói körében immár 40 százalékra, a használt autók vevői körében pedig 37 százalékra emelkedett.
A vizsgálat szerint a hölgyek többsége a Suv-okat preferálja, alapvetően a magasított vezetőülés, illetve az utastéri komfort miatt. 2017-ben a hasonló autók iránti vásárlói igény a nők körében 63 százalékkal nőtt, az idei év első hónapjában pedig további 60 százalékkal emelkedett.
Ami az üzemanyagot illeti: a hölgyek 45 százaléka a benzines kocsikat részesíti előnyben, miközben határozottan csökken körükben a dízel autók népszerűsége. Ez a tendencia egyébként a teljes olasz autópiacra jellemző.
Ami pedig a színválasztást illeti: az első helyet a fehér kocsik foglalják el a női népszerűségi listán. A dobogó második fokán a szürke kocsik állnak. A fekete színű autók a preferencia harmadik helyére szorultak. A korábban tipikusan női színnek tartott piros csak a negyedik, megelőzve a kékeket - írja az auto.it olasz szakportál.