biztosítás

Az idősebb autókra is egyre többen kötnek cascót

2015.04.11.

– A válság nem vetette vissza a casco-szerződések számát, és 2008 óta olyan jelentősen csökkent az ilyen biztosítások átlagdíja, hogy ma már érdemes idősebb autókra is, teljes körű cascót kötni – derül ki két biztosító, az Union és a Genertel vizsgálatából.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adataiból kitűnik, hogy az elmúlt hét évben bő 10 ezerrel, 810 ezerre növekedett a casco-szerződést kötő autósok száma. Ez a teljes személygépkocsi állomány mintegy 20 százalékát teszi ki. Amíg az egy szerződésre jutó éves átlagdíj 2007-ben 121 ezer, addig tavaly már csak 77 500 forint volt. Tavaly az UNION Biztosítónál kötött casco-szerződések 58 százalékát a legalább 7 esztendős autókra kötötték, míg ugyanez az érték a válság előtt a 7 százalékot sem érte el. Amíg 2007-ben a 3 éves vagy annál fiatalabb autók tették ki az új állomány 72 százalékát, 2014-ben csak minden hatodik szerződés érintette ezt a csoportot – áll a biztosító közleményében.


Az idősebb autókra kötött casco-biztosítások növekedését indokolja az is, hogy – szintén az Union saját adatai alapján – ebben a körben jelentősen csökken a kárgyakoriság, így kedvezőbb díjjal lehet azokat biztosítani. A legnagyobb kárgyakorisága a 2-5 éves autóknál van: itt közel 40 százalékkal nagyobb az esélye a káreseménynek, mint a teljes személyautó-állomány esetében. A 8 és 10 év közötti életkorú kocsiknál 9 százalékkal, míg az ennél is idősebbeknél már 26 százalékkal kisebb a károk bekövetkezte az átlaghoz képest.

Az idősebb autók kedvezőbb kárgyakorisága vélhetően azzal függ össze, hogy ezeket a járműveket már ritkábban használják – áll az Union közleményében. A Genertel online biztosító ötszáz ügyfelét kérdezte meg telefonon arról, hogy mi alapján választ casco-biztosítást. A megkérdezettek 30 százaléka mondta azt, hogy kizárólag az ár alapján dönt, míg 58 százalékuk ott köti meg biztosítását, ahol már – a meglévő egyéb biztosításai révén – kedvezményt kap a díjból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a biztosító ismertségét, megbízhatóságát, amikor döntést hoz.

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco-biztosítást érdemes megkötni, a válaszadók 78 százaléka válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó szerződést kötne. Csupán 12 százalék szerint lenne elégséges csak töréskárra, 10 százalék szerint pedig kizárólag lopáskárra biztosítást kötni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....