ICDP
A világ jelentős része gyorsabban fejlődik, mint az autóipari ellátási láncok és kereskedelem. Ezzel a legtöbben nap, mint nap találkozunk és pontosan emiatt nő a nyomás a szektor szereplőin. Az új és innovatív megoldások az autóiparban bár rohamosan terjednek, az ügyfelek igényei nyomást jelentenek mind a gyárak, mind pedig a kereskedők számára.
Mit lát az ICDP kristálygömbje? CSO Online
Az ingatlanárak már-már ésszerűtlen emelkedése záros időn belül kárt okozhat a kereskedéseknek és hálózatoknak. Túl magas ingatlanárak mellett mennyi idő lesz egy új kereskedésbe való invesztálás megtérülési ideje?
Számos OEM (Original Equipment Manufacturer) rendelkezik egyfajta „hasadt” személyiséggel. Bevezetik, dícsérik az új megoldásokat (elsősorban szolgáltatásokat), befektetéseik nagyrésze azonban továbbra is a „régi” iskolát követi, nem mernek áldozni azokba a megoldásokra, amik a jövőt jelenthetik.
Fel kell venni a ritmust Designhill
A kereskedők előtt ezáltal lehetetlen döntéshelyzetbe kerülnek: megvárhatják, hogy az idő eldöntse, melyik a helyes irány, de addigra már elkéstek és legfeljebb lekövetni tudják az új szolgáltatások megjelenését és elterjedését. Esetleg várhatnak a „nagyok” iránymutatásaira, de úgy tűnik az autóipar óriási is csak próbálnak nem túl későn reagálni az új trendekre.
A kereskedőknek ezért saját stratégia kell, a megvalósítást pedig most kell elkezdeni – új lehetőségeket kell találni és azokat kiaknázni és megvédeni az „üzletet” a mindent felforgató erőktől.
Felforgató erők alatt elsősorban a digitalizálást érti az ICDP vezetője, azonban legalább annyira gondol a technológiára és annak használatára, mint az azt követni tudó humán erőforrásokra.
Rugalmas befektetések – hangsúlyozta a veterán szakember. A vagyoni – például ingatlan – és technológiai szükségletek és alapelvárások folyamatosan változnak, erre fel kell készülni az üzleti tervek előkészítésénél.
Egy jó terv mindenre fel van készülve Biz2credit
Végül, de közel sem utolsó sorban arra hívta fel a figyelmet a jövőre vonatkozó tervekkel kapcsolatban, hogy a teljesítményt továbbra is az emberek és az általuk levezényelt folyamatok hozzák. Épp ezért a megfelelő humán erőforrás alkalmazása minden eddiginél fontosabb lehet, mert bár hosszú ideig nem kellett sok újat megtanulni az autókereskedelem alkalmazottjainak, ez már nem sokáig lesz így.
Tehát az az egyszeri kereskedő megfontolásra érdemesnek találja Steve Young szavait (már pedig miért ne találná átgondolandónak), akkor érdemes lehet megvizsgálni az aktuális stratégiát – már ha van – és átgondolni, vajon minden felsorolt kihívásra felkészült-e.
A kutatószervezet első embere fontosnak tartja észben tartani, hogy a gyártók és kereskedők közötti interdependencia miatt nem tervezhetik a jövőt anélkül, hogy azokra gondolnának, akik végül a végső felhasználóhoz juttatják el a termékeiket. A nagyok stratégiájának számolnia kell a kicsit szükségleteivel és kockázataival.
A cikk forrása Steve Young összefoglalója