ICDP

Az ICDP tanácsai a XXI. században való helytálláshoz

2017.08.29.

Steve Young, az ICDP vezetője világszerte elismert szakember, véleményét kikérik az autóipar legfontosabb szereplői nem csak Európában, hanem Kínában, Indiában és az Egyesült Államokban is. Nem egészen egy éve kérte fel az egyik legjelentősebb kereskedői hálózat arra, hogy bár próbálja meg előre látni a jövőt és adjon nekik tanácsokat az elkövetkező években követendő stratégiát kialakítandó. Ha valaki, hát Young úrnak van rálátása az aktuális kihívásokra, így – pontokba szedve – mi is bemutatjuk, mely kihívásokat tekinti leginkább létfontosságúnak az ICDP.

A világ jelentős része gyorsabban fejlődik, mint az autóipari ellátási láncok és kereskedelem. Ezzel a legtöbben nap, mint nap találkozunk és pontosan emiatt nő a nyomás a szektor szereplőin. Az új és innovatív megoldások az autóiparban bár rohamosan terjednek, az ügyfelek igényei nyomást jelentenek mind a gyárak, mind pedig a kereskedők számára.



Mit lát az ICDP kristálygömbje?                                                                           CSO Online

Az ingatlanárak már-már ésszerűtlen emelkedése záros időn belül kárt okozhat a kereskedéseknek és hálózatoknak. Túl magas ingatlanárak mellett mennyi idő lesz egy új kereskedésbe való invesztálás megtérülési ideje?

Számos OEM (Original Equipment Manufacturer) rendelkezik egyfajta „hasadt” személyiséggel. Bevezetik, dícsérik az új megoldásokat (elsősorban szolgáltatásokat), befektetéseik nagyrésze azonban továbbra is a „régi” iskolát követi, nem mernek áldozni azokba a megoldásokra, amik a jövőt jelenthetik.

Fel kell venni a ritmust                                                                                         Designhill

A kereskedők előtt ezáltal lehetetlen döntéshelyzetbe kerülnek: megvárhatják, hogy az idő eldöntse, melyik a helyes irány, de addigra már elkéstek és legfeljebb lekövetni tudják az új szolgáltatások megjelenését és elterjedését. Esetleg várhatnak a „nagyok” iránymutatásaira, de úgy tűnik az autóipar óriási is csak próbálnak nem túl későn reagálni az új trendekre.

A kereskedőknek ezért saját stratégia kell, a megvalósítást pedig most kell elkezdeni – új lehetőségeket kell találni és azokat kiaknázni és megvédeni az „üzletet” a mindent felforgató erőktől.

Felforgató erők alatt elsősorban a digitalizálást érti az ICDP vezetője, azonban legalább annyira gondol a technológiára és annak használatára, mint az azt követni tudó humán erőforrásokra.

Rugalmas befektetések – hangsúlyozta a veterán szakember. A vagyoni – például ingatlan – és technológiai szükségletek és alapelvárások folyamatosan változnak, erre fel kell készülni az üzleti tervek előkészítésénél.

Egy jó terv mindenre fel van készülve                                                                  Biz2credit

Végül, de közel sem utolsó sorban arra hívta fel a figyelmet a jövőre vonatkozó tervekkel kapcsolatban, hogy a teljesítményt továbbra is az emberek és az általuk levezényelt folyamatok hozzák. Épp ezért a megfelelő humán erőforrás alkalmazása minden eddiginél fontosabb lehet, mert bár hosszú ideig nem kellett sok újat megtanulni az autókereskedelem alkalmazottjainak, ez már nem sokáig lesz így.

Tehát az az egyszeri kereskedő megfontolásra érdemesnek találja Steve Young szavait (már pedig miért ne találná átgondolandónak), akkor érdemes lehet megvizsgálni az aktuális stratégiát – már ha van – és átgondolni, vajon minden felsorolt kihívásra felkészült-e.

A kutatószervezet első embere fontosnak tartja észben tartani, hogy a gyártók és kereskedők közötti interdependencia miatt nem tervezhetik a jövőt anélkül, hogy azokra gondolnának, akik végül a végső felhasználóhoz juttatják el a termékeiket. A nagyok stratégiájának számolnia kell a kicsit szükségleteivel és kockázataival.

A cikk forrása Steve Young összefoglalója

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Bátaszéki Autópálya Alosztály járőrei igazoltattak egy autóst, aki házilag készített rendszámot....
2025.01.30
Az új autók regisztrációja 6,1 százalékkal 253 789 autóra nőtt tavaly. A legnagyobb érdeklődést a....
2025.01.30
A MINI John Cooper Works még kedvezőtlen útviszonyok közepette is lélegzetelállítóan sportos....
2025.01.30
Az elektromos SUV 3,3 másodperc alatt képes elérni a 60 mérföld/órás sebességet, amivel a valaha....
2025.01.30
Meghosszabbította együttműködését a szörfvilágszövetséggel a Lexus, és ennek örömére egy különleges....
2025.01.30
A következő modellévben két meghatározó technológiai frissítésre kerül sor a XC40, EX40, EC40, S60....
2025.01.30
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát, mert egy kisteherautó hátulról....
2025.01.30
Már most több mint 7 kilométeres a dugó. ..
2025.01.30
A TT Parts Hungary dolgozói gyűjtötték össze a meglepetés macskaeledel adományt, amit "házhoz is....
2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....