járműértékesítés
A VDA, a Német Autóipai Szövetség a Kraftfahrt-Bundesamts (KBA) szervezettel karöltve évente kiértékeli az új autó eladásokat, s azon belül a színre is kitérnek. 2015-ben az összes új autó 28,7 százaléka az ezüst vagy a szürke lakkozást kapta. Ez 1,5 százalékkal több, mint ahányan 2014-ben volt.
Ez a szín 2015 győztese Németországban.
Második helyre szorult a fekete, amely egy évvel korábban még első helyen állt. Az összes eladott új autó 27,3 százaléka fekete színben pompázott.
A fehér színű autók részaránya az idén 20 százalékos volt. 2006-ban az autók mindössze 2 százaléka volt fehér, ennek a színnek az előre törése tehát számottevő.
Az adatokból egyértelműen kiderül, hogy az ezüst, a fekete és a fehér szín uralja a német piacot, a három együtt az autók háromnegyedén jelenik meg, a többi szín a futattak kategóriájában maradt.
A piros és a zöld egykoron nagyon divatos autószínnek számított, 1991-ben például a Németországban eladott autók harminc százaléka piros volt. 2015-ben ez 6,1 százalékra zsugorodott.
A most vezető színnek számító ezüst korábban egyáltalán nem volt népszerű. 1995-ben például csak a vásárlók 12,1 százaléka döntött az ezüst mellett.