ACEA jelentés

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) 2014. február havi jelentése

2014.03.20.

Az Uniós viszonylatban mutatkozó 8 százalékkal több újautó regisztrációval és a hazai 29,1 százalékos növekedéssel tovább erősödhet a remény, hogy a lassú növekedés évében vagyunk.

Szerző: Horváth Miklós

Az Unió 28 országából beérkező adatok szerint a februári hónapban az újautók iránti kereslet 8 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, habár a 861 058 darabos februári regisztrációval a második legalacsonyabb havi eredményt rögzítette az Európai Autógyártók Szövetsége. A 2014-es év első kéthavi mérlege szintén növekedést mutat, az 1 796 787 darab újautó regisztrációjának köszönhetően 6,6 százalékos a változás mértéke (2013-ban 1 684 823 darabos eladást regisztráltak a január-februári hónapokban).

Az Unió főbb piacai közül sajnos Franciaország nem tudott hozzájárulni az említett februári 8 százalékos gyarapodáshoz, ugyanis náluk – meglepő módon – 1,4 százalékos csökkenést regisztráltak. Ezzel szemben az Egyesült Királyság (+3,0%), Németország (+4,3%) és Spanyolország (+17,8%), valamint Olaszország is (+8,6%) – bár ez utóbbinál a tavalyi év hektikus és több rekord mélyponttal tarkított volt – növekedést produkált. A változás mértékét figyelembe véve Portugália (+40,2%) a hónap nyertese, hiszen a tavaly februári 7517 darabos újautó regisztrációhoz képest idén februárban már 10 541 darabot adtak el. Tőlük csupán egy tizeddel lemaradva Litvánia (40,1%) a második, és Lengyelország (+35,2%) a harmadik. Hazánkban a 2013 februárjában rögzített 3839 darab személyautó regisztrációjához képest az idei év második havában 4957 darab személyautó értékesítésére került sor, ami 29,1 százalékos javulást jelent.

A márkák szerinti bontásból két távol-keleti márka esetében látható jelentős visszaesés. Az egyik a Honda -3,4 százalékkal, a másik pedig a Hyundai -11,0 százalékkal. Mindkét márka esetében elmondható, hogy a modelloffenzíva alapján nehezen érthető ez a csökkenés, a nemrég bemutatott újdonságaik és azon belül is a jelentős európai igényekre fókuszáló tervezés miatt (lásd: Honda Civic Sports Tourer és Hyundai Genesis). A pozitív előjeles márkák közül első helyen a Suzuki (+33,1%) szerepel, második a Mitsubishi (+25,3%) és harmadik a Mazda (+23,7%). A februári hónapban elismerésre méltó, azaz 10 százalék feletti növekedést értek el a következő márkák: Toyota (+16,2%), Volvo (+13,7%), General Motors (+12,6%), Ford (12,2%) és a Renault (+11,7%). Örömmel jelentjük, hogy a Fiat csoport végre, sok-sok mínuszos hónap után végre +5,6 százalékos növekedést ért el a múlt hónapban, azonban a Jaguar–Land Rover +0,2 százalékos növekedésével éppen csak átcsúszott a nyereséges oldalra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....