.

Az EU gyártói nem feltétlenül támogatják a kínaiak elleni vámokat

2024.03.27.

Az európai autóipar erősen megosztott abban a kérdésben, hogy érdemes-e vámokat bevezetni a kínai gyártók nyomulása ellen.

Kínai autómárkák növekedése az európai piacokon az utóbbi időben gyakran a címlapokon szerepelt. Sokan örülnek neki, sokan nem nézik jó szemmel, ahogy letarolják az európai autópiacot.

A legfontosabb hír az utóbbi időben, hogy az Európai Bizottság március 5-én rendeletet adott ki, amely szerint bizonyítottnak tekintik, hogy a kínai kormány támogatásokat nyújt hazai autógyártóknak, ami versenyelőnyhöz vezetett más gyártókhoz képest az európai piacon. Ezekre az átmeneti eredményekre hivatkozva elrendelték, hogy a kínai gyártású autók importja az EU-ba ezen a dátumon rögzítésre kerüljön, a jelenlegi 10%-os tarifa fölé további vámot alkalmazva.

Az átmeneti döntést július elejéig kell közzétenni, és a végső döntést novemberben, így ez érinti azokat az autókat is, amelyeket már elkészítettek az európai piacra, és azokat, amelyek jelenleg úton vannak, valamint a jelenlegi gyártási terveket is. Ezért nagy hír mindenki számára, aki Kínából származó autókat forgalmaz, ami nemcsak azokat a márkákat jelenti, amelyeket azonnal kínainak gondolunk, mint például a BYD, a Great Wall és az MG, hanem olyan márkákat is, mint a BMW, a Dacia, a Lotus, a Polestar, a Tesla és a Volvo. Attól függően, hogy hogyan reagálnak, ez valamilyen módon érinti a forgalmat, a nyereséget és az árazást az év hátralevő részében.

Eközben az európai autóipar megosztott, kevés olyan hang emelkedik, amely határozottan támogatja a vámokat megoldásként, de legalábbis visszafogottabb válasz érkezik olyan márkáktól, mint a Renault és a Stellantis, akiknek kínai üzletága gyenge, valamint aggodalom mutatkozik a német márkáknál, akiknek továbbra is erős az értékesítésük és jelentős része a nyereségük Kínából származik, és aggódnak a megtorló intézkedések miatt.

Még e háttér mellett is meglepő volt látni Ola Kallenius-t, a Mercedes-Benz vezérigazgatóját, aki az elmúlt héten egy interjúban erőteljesen kifogásolta a vámokat a Financial Timesnak adott interjúkában. Nemcsak az új vámok ellen érvelt, hanem azt is javasolta, hogy a meglévő vámokat csökkentsék, hiszen hiszi, hogy a verseny erősebbé tesz. Eddig a kínai márkák Európában főként az alsó árszegmensben voltak jelen, nem versenyeztek közvetlenül olyan márkákkal, mint a Mercedes, de ez változik a BYD (Yangwang), a Chery (Jaecoo), a Geely (Zeekr), a Great Wall (Wey) és az SAIC (IM) prémium almárkáinak piacra lépésével. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....