taxi
Németországban szinte minden taxis Mercedeseket használ, de mostantól a Lexus is kihasíthat magának egy szeletet ebből a tortából, ugyanis a Kölnben megrendezésre kerülő Európai Taxi Kiállításon bemutatták az első, hivatalos, gyári átalakításból született taxijukat, amely a GS300h-ból készült.
A Lexus anyacége, a Toyota már régóta népszerű a taxisok körében a gyárilag taxiként is rendelhető Priusszal, a hibrid modellt az alacsony fenntartási költségei és megbízhatósága ugyanis ideális választássá teszik a személyfuvarozók számára. Hasonló előnyöket kínál a Lexus hibridje is, de a GS a prémium minőségű utasterével, jobb helykínálatával és zajszigetelésével már a legigényesebb utasok igényeit is kielégíti.
A GS-ben ráadásul széria az automataváltó, a tempomat, a 8 colos multifunkciós kijelző, a tolatókamera, az automata klímaberendezés, a bőrkárpitozás, a fűthető ülések, ezek mind-mind nagyon hasznosak egy taxihoz. A kocsi mozgatásáról egy 2,5 literes, 178 lóerős négyhengeres benzinmotor és a hozzá kapcsolt 141 lóerős villanymotor gondoskodik, a kombinált teljesítmény eléri a 223 lóerőt. Ez bőven elég a személyszállításra, mivel 9,2 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 192 km/h. Ennél sokkal fontosabb a taxisok számára, hogy a kocsi a hibrid rendszer energiavisszanyerő képessége miatt városban - ahol gyakran kell fékezni - kedvezőbb fogyasztás produkál, mint lakott területen kívül. A gyár 4,7 literes átlagfogyasztást és 109 g/km-es szén-dioxid kibocsátást ad meg az autóra.