prognózis
A PricewaterhouseCoopers vezetői tanácsadó előrejelzése szerint Kínában és az USA-ban az autópiacok idén is elérik a koronavírus előtti szintet, miközben Európa jóval alatta marad. Ellentétben az USA-val és Kínával, ahol a fellendülés javában zajlik, az európai piac áprilisig még mindig 25 százalékkal marad el a 2019-es eladásoktól.
Fotó: Audi AG
A német autóipar továbbra is magabiztos - mondta Felix Kuhnert, a PwC ipari szakértője a német sajtóügynökségnek.
A védőoltások és a zárolások feloldása "növekvő optimizmushoz vezet, amelyet az elkövetkező hetekben és hónapokban az új gépjármű-regisztrációk valószínűleg tükrözni fognak" - mondta Kuhnert. "A német autóipar pozitívan tekint az év második felére, és többek között az új e-modelleknek köszönhetően az értékesítési adatok erőteljes növekedésére számít."
Európában a PwC a személygépkocsik piacának tíz százalékos növekedésére számít 2020-hoz képest. Ez továbbra is 18 százalékkal marad el a válság előtti szinttől. Németország esetében a PwC négy százalékos növekedésre számít ebben az évben az előző évhez képest, és így 16 százalékkal kevesebb új regisztráció jelentkezik, mint 2019-ben.
Gyógyulás Kínában és az USA-ban
Kínában viszont a jelentett havi piaci adatok szinte pontosan 2019-es szinten vannak, és "így a piac teljes fellendülését mutatják". Kínában azonban nem a végfelhasználók számára elért tényleges értékesítési adatokat, hanem a kiskereskedőknek történő szállításokat teszik közzé.
Az Egyesült Államokban a kormányzati támogatási programok beindították az autókereskedéseket, és áprilisban történelmi eladási rekordot eredményeztek. A mikrochipek hiánya azonban visszafogja az autógyártást az USA-ban is. A PwC 2021-ben 14 százalékos növekedésre számít ott az előző évhez képest. Az eladási adatok csak három százalékkal lennének alacsonyabbak a 2019-es értéknél.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!