kereskedelmi stratégia
Az USA és Dél-Korea közti Szabadkereskedelmi egyezmény (KORUS) változása érintetlenül hagyja Dél-Korea kulcsfontosságú személygépkocsi exportját és egyúttal mérsékelheti azt a félelmet, hogy Trump globális kereskedelmi háborúba kezd.
A módosítások szerint Dél-Korea az elmúlt három átlagához mérten 30 százalékkal csökkenti az USA-ba irányuló acélexportját. Így az ázsiai ország számára 2.68 millió tonnás acélexport kvótát állapítottak meg.
Az autóipart érintő KORUS felülvizsgálat részeként a két fél megállapodott abban is, hogy az Egyesült Államok a koreai pickup gépkocsikra további húsz évre, 2041-ig meghosszabbítja a vámtarifa egyezményt. (Az eredeti megállapodásban 2011-es dátum szerepelt.) Dél-koreai autógyártók jelenleg is szállítanak pickapokat az USA-ba. A Hyundai Motornál azt mondják, hogy a jelenlegi változással még korai a részleteket kidolgozni az egyes modellek kibocsátási idejére és gyártási helyére.
A KORUS felülvizsgálata azt is jelenti, hogy az Egyesült Államokbeli autógyártók évente egyenként 50 ezer járművet lesznek képesek Dél-Koreába exportálni. Korábban ez a mennyiség nem haladta meg az évi 25 ezer járművet, tavaly például a Ford Motors és a General Motors egyenként 10 ezernél kevesebb autót szállítottak az ázsiai országba – számolt be róla az Automotive News.
Fordítás: Lehőcz Rudolf