Ducati
Az Audi eredetileg azért akarta eladni a Ducatit, hogy forráshoz jusson, de Stadler nemrég elárulta a Reuters hírügynökségnek, hogy az ingolstadti gyártó a Porschével szorosabbra fűzte a kapcsolat, ami hatalmas költségmegtakarítást eredményezett. Az Audi a fejlesztési költségek megosztása és egyéb költségcsökkentést eredményező lépesek miatt 10 milliárd euróval csökkentette kiadásait, ami már lehetővé teszi, hogy megtarthassák a Ducatit.
„Biztosíthatom önöket, hogy a Ducati az Audi család része marad. A Ducati a tökéletes megvalósítása a prémium filozófiánknak a motorkerékpárok világában” – nyilatkozta Stadler. Az Audi 2012-ben vásárolta meg a Ducatit, de már két éve felröppentek pletykák, hogy el akarta adni, idén májusban állítólag négy cég is tett ajánlatot a márkára.
Stadler elárulta az is, hogy az Audinak rengeteg pénzébe kerülnek az elektromobilitással kapcsolatos fejlesztések, ezért létfontosságú, hogy megtartsa a Ducatit és a Lamborghinit, mivel azok nyereséget termelnek. A múlt hónapban az Audi is bővülő eladásokról és profitról számolt be, ami a nyugat-európai és az észak-amerikai autópiac fellendülésének volt köszönhető.
„Egy prémium vállalatcsokor gondozása legalább olyan nehéz munka, mint egy kertészé. De elégedett vagyok minden új virággal, és minden új hajtással” – nyilatkozta Stadler, aki azt is jósolta, hogy az új Urus szabadidő-autó révén a Lamborghini jövőre megduplázhatja az eladásait.
Az Audi már korábban bejelentette, hogy 2025-ig 20 elektromos és hibrid autót fog bemutatni, de a kínálat 60 százaléka még akkor is tartalmaz majd belső égésű motort. Komoly veszélynek tartja Stadler a szigorodó emissziós előírásokat, mert ha csak 11 grammal lépik majd túl az EU által meghirdetett szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó flottaátlagot a jövőben, akkor 1 milliárd euró bírságot kell majd fizetniük.