eredmény

Az Audi lendülete erős volt 2021. első negyedévében

2021.05.14.

Az Audi Csoport átmentette a tavaly év végi lendületet 2021. első három hónapjára is: a nyitó negyedévben a kiszállítások, az árbevétel és a működési eredmény is jelentősen nőtt az előző, járvánnyal nehezített év eredményeihez képest. 

A bevételarányos profitráta 10 százalékra adódott. A stabil év végi eredmények után az Audi sikeresen kezdte az új évet, erős teljesítményt mutatva Kína és az Amerikai Egyesült Államok piacain. A következetes beruházási és költségfegyelemnek illetve az előző negyedév hatásainak köszönhetően a nettó pénzforgalom igen magas, 3,1 milliárd eurós szintet ért el, ismét igazolva a négykarikás márka pénzügyi stabilitását. A tisztán elektromos Audi e-tron GT és Audi Q4 e-tron családok modelljeinek februári és áprilisi világpremierjével az Audi jelentősen növelte tempóját a prémium elektromos mobilitási szolgáltatóvá váláshoz vezető úton.

Január és március között a vállalat 462 828 járművet szállított ki (2020. január-március: 352 993 darab) az Audi márka ügyfeleinek, amely 31 százalékkal haladta meg a járvány által nehezített tavalyi év darabszámát. A négykarikás márka így jobban teljesített, mint a teljes autópiac világszinten, amely közel 20 százalékkal bővült. A folyamatos, erős kereslet az ügyfelek részéről azt mutatja, hogy a vállalat jelenlegi termékkínálatával jól pozícionálja magát. Az első három hónapban a prémium autógyártó Audi egyértelmű növekedést ért el a korábbi évhez képest, különösen a Q modellek körében és a felsőkategóriás járművek osztályaiban. Az Audi e-tron modellek kiszállításai 27 százalékkal haladták meg az előző évben regisztrált darabszámot.

Az egyes régiók közötti eltérések látványosak: a kínai piacon a négykarikás márka a vállalat történetének legjobb negyedévét könyvelhette el 207 386 kiszállítással. Az Amerikai Egyesült Államok piacán az Audi szintén a vállalat történetének legjobb évkezdetét produkálta közel 55 000 kiszállítással. A márka ezzel a teljesítménnyel több autót adott át az ügyfeleknek az első negyedévben, mint eddig bármikor előtte. Európában az elhúzódó koronavírus járvány és az ehhez társuló korlátozások hatásainak eredményeképpen, valamint a félvezetők piacán fellépő nehézségek miatt a négykarikás márka kicsivel elmaradt 2021. első negyedévében az előző év teljesítményétől (- 6,1 százalék).

A darabszámokat illető pozitív trend mellett a nyitó negyedév árbevétele elérte a 14 067 millió eurót (2020. január – március: 12 454 millió euró), amely 12,9 százalékkal volt jobb az előző évi eredményhez képest. Az Audi Q7, Audi Q8, Audi e-tron és Audi A6 modellek kiemelkedően sikeresek voltak az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában. Európában az Audi Q3 értékesítési számai kifejezetten kedvező hatással voltak az árbevételre. A Lamborghini márka 509 millió eurós árbevétele szintén felülmúlta az előző év egyébként kiemelkedő értékét (2020. január – március: 483 millió).

A tavalyi évnél jelentősen magasabb működési eredmény

Az év első három hónapjában az Audi Csoport 1 404 millió eurós működési eredményt ért el (2020. január – március: 15 millió euró). A bevételarányos profitráta pedig 10 százalékra emelkedett (2020. január – március: 0,1 százalék). Az figyelemre méltó működési teljesítmény és a nyersanyagellátásnál tapasztalt pozitív értékelési hatás a profit illetve a haszonkulcs előző negyedévhez viszonyított magas szintjében köszön vissza, amely így elérte a 0,7 milliárd eurót. A nyitó negyedévben a jövedelmezőséget olyan kedvező hatások is segítették, mint a megfelelő ár és modellmixből származó előnyök, mint például az értékesítési támogatás jelentős visszaesése.

„Az átalakulás motorja”

„Az elmúlt hónapok egyértelműen megmutatták, mennyire jól sikerült az Audi Csoport pozícionálása. A negyedik negyedév meghatározó lendületét sikerült átmentenünk a 2021-es évre, folytattuk a költségek szabályozott keretek között történő csökkentését és elsőbbséget biztosítottunk a jövő projektjeinek. A Volkswagen Csoport részeként mi az Audinál előnyt kovácsolunk az együttműködésből, amely más prémium gyártónak nem adatik meg. Jó példa erre az új, tisztán elektromos Audi Q4 e-tron, amely a konszern által használt moduláris elektromos (MEB) platformra épül.” – nyilatkozta Jürgen Rittersberger, aki 2021. április 1-jétől az Audi pénzügyi igazgatói posztját tölti be. „Csakúgy, mint korábban, most is arra koncentrálunk, hogy a jövőt szem előtt tartva biztosítsuk és erősítsük pénzügyi alapunkat. Csak így mozdíthatjuk elő innovációs céljainkat és a hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá történő átalakulásunkat. Éppen ezért befektetéseink fontos motorjai az átalakulásnak.”

Az első negyedév fő témája az elektromobilitási terv (e-roadmap) volt: az Audi e-tron GT sorozat februári és az Audi Q4 e-tron sorozat április közepi világpremierjével az Audi növelte a kínálatában elérhető, tisztán elektromos modellek számát. Az elektromos portfólió így négy további modellel bővült, megérkezett az e-tron GT quattro1, az RS e-tron GT2, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron. Az Audi Q4 e-tron sorozattal a vállalat most először jelentkezett elektromos autóval a kompakt szegmensben. A Q4 e-tron – amellett, hogy a Volkswagen zwickaui, több márkát gyártó üzemében készül – szintén a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül. Ez valóban sokoldalú és jól variálható alapot jelent számos elektromos modell számára, a Q4 e-tron modellnél történő alkalmazásával pedig az Audi a Volkswagen Csoporton belüli magas szintű együttműködést is igénybe veszi.

Az első negyedévet illetően az Audi Csoport 1 689 millió eurós adózás előtti eredményt regisztrált (2020. január – március: 545 millió euró). A pénzügyi eredmény 285 millió euróra csökkent (2020. január – március: 530 millió euró). A korábbi évvel összevetve jelentkező visszaesés mögött az Audi Electronics Venture GmbH Volkswagen Csoporton belül történő értékesítése áll, amely 2020. első negyedévében pozitívan járult hozzá a pénzügyi eredményekhez. Ez a korábbi Audi leányvállalat jelenti a Volkswagen Csoport szoftverrészlegének alapját, amely már egy új márkanév (CARIAD) alatt működik. Ezt ellensúlyozandó a márka erőteljes kínai teljesítménye pozitívan befolyásolta a pénzügyi eredményt.

Magas nettó pénzforgalom

Az első negyedévben a nettó pénzforgalom elérte a 3 085 millió eurót (2020. január – március: 952 millió euró), igazolva az Audi Csoport nagyfokú önfinanszírozási képességét. A stabil jövedelmezőség és a folyamatos beruházási fegyelem mellett a négykarikás márkát előnyösen érintették a magas kiszállítási számot hozó negyedik negyedév késleltetett hatásai. Decemberben kifejezetten magas szintet értek el a kiszállítások, amely azt jelentette, hogy néhány beérkező befizetés áttolódott 2021. első negyedévére.

A vállalat továbbra is óvatosan optimista az elkövetkező hónapokkal kapcsolatban. A koronavírus járvány hatásai mellett a félvezetők beszállítása továbbra is akadozik. Ennek ellenére az előrejelzések változatlanok: a teljes 2021-es évre az Audi Csoport a tavalyi év eredményeinél jelentősen jobb értékeket vár a kiszállítás és az árbevétel tekintetében. A vállalat arra számít, hogy a bevételarányos profitráta 7 és 9 százalék között adódik. A nettó pénzforgalom tekintetében az Audi Csoport 3,5 és 4,5 milliárd euró közötti összeget vár.

Az Audi Csoport legfontosabb mutatói

 

2021. első negyedév

2020. első negyedév

Kiszállítások, Audi márka

462 828

352 993

Árbevétel, Audi Csoport (millió euró)

14 067

12 454

Működési eredmény, Audi Csoport (millió euró)

1 404

5

Bevételarányos profitráta, Audi Csoport (százalék)

10,0

0,1

Nettó pénzforgalom, Audi Csoport (millió euró)

3 085

952

 

Az Audi márka kiszállításai

 

 

2021. első negyedév

2020. első negyedév

Változás 2020-hoz képest

Világszerte

462 828

352 993

 

+31,1 %

Európa

155 325

 

165 389

 

-6,1 %

Németország

47 523

 

62 959

 

-24,5 %

Egyesült Királyság

29 422

 

30 684

 

-4,1 %

Franciaország

11 592

 

9 169

 

+26,4 %

Olaszország

16 396

 

12 435

 

+31,9 %

Spanyolország

8 403

 

10 479

 

-19,8 %

Amerikai Egyesült Államok

54 840

 

41 367

 

+32,6 %

Mexikó

2 816

 

2 409

 

+16,9 %

Brazília

1.585

 

1.480

 

+7,1 %

Kína (és Hongkong)

207 386

 

113 330

 

+83,0 %

1. Audi e-tron GT quattro - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 18,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

2. Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 - 19,3; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..