járműértékesítés

Az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt

2020.07.08.

- Az Audi Q5 már évek óta a prémium középkategória egyik legkeresettebb SUV modellje az európai piacokon. Az Audi pedig most még jobbá és vonzóbbá varázsolta népszerű modelljét.

A tökéletesített Q5 egyesíti a sportos karaktert és a kiemelkedő hétköznapi használhatóságot, mindemellett infotainment és vezetéstámogatási lehetőségek széles választékát kínálja. A kiemelkedően sikeres modell még élesebb vonalakkal rajzolt külső formavilága tovább hangsúlyozza a Q család jellemzőit és itt debütálnak világszerte először a digitális OLED technológiával szerelt hátsó világítótestek.

Külső formavilág: az Audi Q-dizájn formai nyelvezete most még szembetűnőbb

Az erőteljes Q identitás határozza meg az Audi Q5 külső, erőt és biztonságot sugárzó megjelenését. A külső formavilág tökéletesítése során az Audi mérnökei számos feltűnő részlettel erősítették tovább ezt a képet és érzetet. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács még laposabb lett és minden korábbinál szélesebbnek hat. Az oldalsó légbeömlők magassága nőtt és trapézformájú betétekre tagolódnak. A LED fényszórók felső részében a nappali menetfény új rajzolatú világítási képet kapott. Oldalnézetből az átdolgozott küszöbbetéteknek köszönhetően a Q5 megjelenése könnyedebbé vált és a szabadmagassága is nőtt. Az autó hátsó részén egy új dekorelem található, amely a világítótestek és az új diffúzorbetét között húzódik a vízszintes síkban. Az alapfelszereltség mellett két opcionálisan választható dizájn csomag is elérhető. Az „advanced” csomagnál a Singleframe hűtőrács króm függőleges rácsokat, míg az első és hátsó lökhárítók alatti alvázvédelem a fekete szín helyett ezüst borítást kapott. Az „S line” csomagban a Singleframe hűtőrácsnál sportos méhsejtmintázatot alkalmaztak és egy króm csík keretezi a hátsó diffúzort.

A tizenkét elérhető fényezésből kettő új szín található a kínálatban, ezek district zöld és ultra kék névre hallgatnak. Opcionálisan fekete optikai csomag is választható.

Belső tér: finom érintés és elsőosztályú minőség

A hangsúlyosan vízszintes belső kialakítás a tágasság és világosság érzetét közvetíti. Egy szoborszerűen megformált, elegánsan ívelt dekorbetét választja ketté a műszerfal felső és alsó részét, amelynek középpontjában az új, szabadon álló, akusztikus visszajelzést kínáló MMI touch kijelző áll. A középkonzolon található korábbi forgatható nyomógomb eltűnt, helyét most egy tárolórekesz foglalja el.

A Q5 vásárlói a belső tér kialakításánál is három kivitelből választhatnak: az alap változat mellett egy „design selection” és egy „S line” változat is elérhető, ezek kívánság szerint kombinálhatók a külső csomagok bármelyikével. A „design selection” beltér körvonal/hangulat világítási csomaggal érkezik, amely fényhatások széles spektrumát kínálja, tökéletesen kiemelve az Audi márkára jellemző megmunkálási minőséget.

Világelső: digitális OLED technológiával szerelt hátsó világítótestek az Audi Q5 kínálatában

A következő generációs OLED világítástechnológia most először érhető el a tökéletesített Q5 modellben. Az OLED-ek kiemelkedően hatékony szerves fénykibocsátó diódák, amelyek homogén világítási felületet biztosítanak. Az extraként elérhető OLED hátsó világítás három, egyenként hat részre osztott elemre tagolódik. Ez lehetővé tette az Audi formatervezői és fejlesztői számára, hogy különböző világítási formákat és képeket jelenítsenek meg egyetlen komponens segítségével.

„A digitális OLED diódák biztosította tökéletes kontraszt mellett a megoldás előnye a nagyfokú homogenitás és a részek közötti minimális távolság.” – nyilatkozta Stephan Berlitz, az Audi innovatív világítási megoldásokért, fejlesztésért felelős vezetője. „A jövőbe tekintve láthatjuk, hogy a digitális OLED éppen ezért tökéletes technológia a személyre szabott világítási formatervek megvalósításánál, hiszen nagyfokú pontosságot és széleskörű variálhatóságot tesz lehetővé. Ez a technológia számos lehetőséget tartogat a további fejlesztések számára.”

A Q5 modell rendelésénél az ügyfelek három hátsó világítási kép közül választhatnak, ahol mindegyikhez saját, egyedi tervezésű hazavezető (Coming-Home/Leaving-Home) fény tartozik. Az Audi drive select menetdinamikai rendszer „dynamic” üzemmódjába kapcsolva a világítás másik képet mutat. Az OLED hátsó világítótesteket egy közelségérzékelővel is felszerelték: ha egy közlekedési résztvevő kevesebb, mint két méterre megközelíti az álló Q5 modellt, az összes OLED világítási egység felkapcsol. Amikor a Q5 elindul, visszatér az eredeti világítási kép. Az OLED hátsó világítótestek spektrumát a dinamikus irányjelzők teszik teljessé. A Q5 alapfelszereltségében jelenleg a LED fényszórók kapnak helyet, opcionálisan azonban Matrix LED fényszórók is elérhetők. Az intelligens és szabályozható fényszórók még nagyobb biztonságot és kényelmet kínálnak a Q5 utasai számára anélkül, hogy a többi közlekedőt elvakítanák.

Tágas és jól variálható: külső méretek és a belső tér

4,68 méteres hosszával az átdolgozott Audi Q5 most 19 milliméterrel hosszabb, köszönhetően elsősorban nagyobb lökhárítóinak. Változatlan maradt szélessége (tükrök nélkül), amely eléri az 1,89 métert illetve magassága, amely 1,66 méterre adódik. 2,82 méteres tengelytávja igazán nagyvonalú helykihasználást biztosít a belső térben. Opcionálisan elérhető az Audi hosszirányban mozgatható, állítható háttámlájú „plus” hátsó üléspadja. Ebben az esetben a csomagtér mérete 550 és 1 550 liter között mozog. A szériafelszereltség része a megfordítható csomagtérszőnyeg, az elektromos mozgatású csomagtérajtó pedig extraként rendelhető. Intelligens anyagösszetételének köszönhetően a Q5 büszkélkedhet szegmensének egyik legkönnyebb karosszériájával, míg 0,30-as légellenállási együtthatója kategóriájának egyik legjobb értéke. A tovább finomított aeroakusztikának hála kiemelkedően csendes belső térben foglalhatnak helyet a Q5 utasai.

Vezérlés, infotainment és Audi connect: elsőosztályú összekapcsolhatóság

Az új vezérlőegység mögött az átdolgozott Audi Q5 egy teljesen új központi egységet rejt. A moduláris infotainment platform (MIB 3) harmadik generációjának számítási teljesítménye tízszerese az előd, MIB 2 teljesítményének.

A rendszer alapja a hagyományos műszerfal, amelyen központi helyet kapott a vezetőinformációs rendszer. A kínálat csúcsát az Audi virtual cockpit plus jelenti, amely nagyfelbontású, 12,3 col átmérőjű digitális kijelzőjén három különböző grafikai elrendezést képes megjeleníteni. A vezető a multifunkciós kormánykerék segítségével vezérli a kijelzőket. Opcionálisan a szélvédőre vetített kijelző (head-up display) rendszere is rendelkezésre áll.

A Q5 alapfelszereltségének része a központi, 10,1 col átmérőjű MMI touch kijelző, amely a szabad szöveges keresést is biztosítja. A vezető választhat, hogy a karaktereket és betűket kézzel vagy hangvezérléssel viszi be, utóbbit segíti, hogy a rendszer a hétköznapokban előforduló kifejezések széles skáláját megérti. Az Audi connect navigáció és infotainment elemet magába foglaló MMI Navigációs rendszer plus infotainment rendszer esetében a hangvezérlés rendszere hozzáfér a felhőhöz is, még nagyobb rugalmasságot biztosítva ezzel.

Az Audi connect online szolgáltatásai szorosan összekötik az Audi Q5 modellt az internettel és a közlekedési infrastruktúrával. A navigációs rendszer a Google Earth nagyfelbontású műholdképeit kínálja, sávra lebontott forgalmi információkkal és forgalmi előrejelzésekkel együtt. A DAB+ digitális rádió szintén az alapfelszereltség része, míg Amazon Alexa hangvezérléses szolgáltatása Alexa több ezer ismeretéhez biztosít hozzáférést. Az Audi connect által kínált Car-to-X szolgáltatások gondoskodnak a még nyugodtabb vezetésről, hiszen segítségükkel nem lesz nehéz találni egy útmenti parkolóhelyet vagy élni a jelzőlámpák kommunikációjával és kihasználni a zöld hullám adta lehetőséget. A myAudi alkalmazás pedig a kapcsolatot biztosítja az autó és a felhasználó okostelefonja között.

A személyes beállítások széles skálája elérhető, a leggyakrabban használt navigációs céloktól a leginkább kedvelt üléspozícióig vagy légkondicionáló beállításig bármilyen személyes preferencia lementhető a hat felhasználói profilban. Az adatokat a myAudi ügyféloldal felhőjében tárolják, ahonnan a jogosultsággal rendelkező felhasználó bármikor lehívhatja azokat egy arra alkalmas Audi modellben.

Igény szerinti funkciók: vásárlás után bármikor hozzáférhető

A megújult Audi Q5 egyik fontos újdonsága az „igény szerinti funkciók” elérhetősége, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy olyan funkciókhoz, mint például az MMI Navigációs rendszer plus és az Audi okostelefon interfész bármikor hozzáférhessenek a vásárlás után is. Ezt megtehetik a myAudi okostelefon alkalmazás segítségével vagy a myAudi online oldalon is. A funkciók ezután vezeték nélkül, adatcsomagként kerülnek aktiválásra. A felhasználási időt illetően is több választás áll rendelkezésre: lehet egy hónap, egy év vagy akár korlátlan időtartamra szóló.

A hajtásrendszer: erőteljes teljesítmény, alacsony károsanyag-kibocsátás

A tökéletesített prémium kategóriás SUV az európai piacokra az Audi Q5 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km*: 143 - 139 (kombinált)) modellel érkezik. Erőteljes, kétliteres, négyhengeres dízel aggregátja 150 kW (204 LE) teljesítményre és 400 Nm nyomatékra képes. Alumínium forgattyúsháza közel 20 kilogrammot nyom, amely kevesebb az előző motorhoz képest, míg a főtengely hozzávetőleg 2,5 kilogrammal könnyebb.

A mild-hibrid (MHEV) rendszer hozzájárul az alacsony üzemanyag fogyasztáshoz. A szíjhajtású indítógenerátor (Riemen-Starter-Generator, RSG) táplálja a 12 voltos fedélzeti hálózatot, amely magába foglalja a kompakt lítium-ion akkumulátort. Az indítógenerátor gondoskodik a fékezési energia rekuperációjáról, amelyet az akkumulátorban tárol. A mild-hibrid rendszer lehetővé teszi az Audi Q5 számára a lekapcsolt motorral történő vitorlázást és a start-stop rendszer használatát 22 km/óra sebesség alatt. Ezek együtt 100 kilométerenként közel 0,3 literes üzemanyag megtakarítást eredményeznek. Az Audi Q5 40 TDI álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 222 km/óra.

Az erőteljes dízelmotor nem csupán hatékony, de tiszta erőforrás is, hiszen teljesíti az EU 6 AP és a legújabb Euro 6d-ISC-FCM kibocsátási normát. Az átdolgozott Q5 bemutatkozását követően további motorváltozatok is bevezetésre kerülnek. Kettő közülük a négyhengeres TDI motor valamely variációja, rajtuk kívül még a V6 TDI erőforrást és a 2.0 literes TFSI aggregátot választhatják az ügyfelek. A sikeres hálózatról tölthető (plug-in hibrid) Q5 TFSI e modellnél ismét két teljesítményszint lesz elérhető.

Az Audi Q5 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km*: 143 - 139 (kombinált)) modellnél egy hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a motortól érkező erőt az ultra technikával szerelt quattro összkerékhajtás felé. Normál körülmények között a rendszer a teljes nyomatékot az első kerekekhez irányítja. Amennyiben szükség van az összkerékhajtásra, például csúszós utakon vagy dinamikus vezetésnél, két tengelykapcsoló a másodperc törtrésze alatt kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásláncba. Ez számos helyzetben prediktíven történik meg. Vonóerő-átadás és teljesítmény tekintetében a rendszer nem hagy semmi kívánnivalót maga után.

A futómű: még nagyobb kényelem és agilitás

Egyaránt sportos és kényelmes: a kiegyensúlyozott futómű az Audi Q5 egyik nagy erőssége. Az első és hátsó többlengőkaros felfüggesztés különösen könnyű, amellyel nem csupán a kezelhetőség, de a hatékonyság is javul. Kívánságra elérhető az Audi dinamikus kormányzása, amely a sebesség és a kormányzási szög függvényében akár 100 százalékos tartományban változtatja a kormánymű áttételét.

A Q5 vásárlók négy változat közül választhatnak. A sportfutómű alternatívát kínál az acélrugókkal szerelt alap futómű mellett. Ez utóbbi elérhető csillapítás szabályzással is, széles skálát kínálva a kényelmes és dinamikus beállítások között. Az adaptive air suspension légrugózásnál a csillapítás szabályzás mellett a karosszéria szabadmagassága öt fokozatban állítható, tökéletes párost alkotva az átdolgozott Q5 modellel.

A számos rendszer karakterisztikáját befolyásoló Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer az alapfelszereltség részeként érhető el. A vezető akár hét profil közül is választhat, többek között az off-road és – a légrugóval elérhető – all-road beállítások mellett is dönthet. A lejtmenet vezérlő a meredek emelkedőkön kínál további támogatást. Az Audi Q5 a szériafelszereltség részeként 17 col peremátmérőjű kerekeken gördül. Az „advanced line” és az „S line” csomag esetében 18 col peremátmérőjű kerekekkel szerelik a modellt, míg az Audi és az Audi Sport további, 19, 20 és 21 col kerékméreteket is kínál.

Vezetéstámogató rendszerek: a haladás biztonsága és kényelme

Az átdolgozott Q5 vezetéstámogató rendszerek széles kínálatával érkezik. A szériafelszereltség része az Audi pre sense city rendszere, amely segít elkerülni a jármű előtt haladóval történő ütközést vagy mérsékli annak következményét. Az opcionálisan elérhető kanyarodás-asszisztens, ütközést megelőző asszisztens és kiszállás-figyelmeztető szintén hozzájárul a teljes biztonsághoz. Az adaptív menetasszisztens a hosszabb utazások alatt segít a vezető mentesítésében a gázadást, fékezést és sávtartást illetően. A prediktív hatékonysági asszisztens pedig az előrelátó vezetési stílus támogatásával az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében partner.

Piaci bevezetés: 2020. őszén

Az Audi Q5 Mexikóban, a San José Chiapa településen található üzemben készül és a nemzetközi piacokra 2020. őszén érkezik. A Q5 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km*: 143 - 139 (kombinált)) alapára Németországban 48 700 euró lesz.

Edition one: exkluzív megjelenés különleges részletekkel

Az ügyfelek most egy különleges, „edition one” névre hallgató változatban is megrendelhetik az átdolgozott Audi Q5 modellt. A külső megjelenés alapja az S line külső csomag, amelyet egy fekete optikai csomaggal egészítettek ki. A különleges modell egyedi dizájn elemekkel hangsúlyozza sportos megjelenését, ilyen például a fekete Audi jelvény a jármű első és hátsó részén illetve a hátsó ajtókon, a fekete tetősínek, a külső visszapillantó tükrök fekete háza és a szénszálas ajtóbetét. A járműbe történő beszálláskor LED világítás vetíti az Audi négy karikáját a földre. Ez a felszereltségi csomag tartalmazza a piros féknyergeket, a 19 col átmérőjű kerekeket és a sportüléseket. A külső fényezést illetően az ügyfelek a district zöld és ultra kék új árnyalatok mellett választhatják a gleccserfehér és mítoszfekete színeket is.

A fenti modellek üzemanyag-fogyasztása:

*Az üzemanyag-fogyasztásról és a CO2-kibocsátásról, valamint a hatékonysági osztályról szóló információk függnek a használt gumiabroncsoktól és könnyűfém keréktárcsáktól.

Audi Q5 40 TDI:

Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 5,4 – 5,3 (kombinált);

CO2 kibocsátás g/km: 143 - 139 (kombinált)

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.22
Horvátország olyan hely, ahol érdemes letérni a kijárt útról, ehhez pedig olyan társra volt....
2020.09.22
Hidrogén üzemanyagcellával és hatalmas kapacitású hidrogéntartály-rendszerrel szereli fel Dyna....
2020.09.22
Az M4-es autóúton Üllő térségében 2020. szeptember 22-én délután egy nyerges vontató egy....
2020.09.22
Leon de Borger Belgiumból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.22
Látványos optikai részletekkel érkezik Európába a Lexus RX Sport Edition, a kategóriateremtő....
2020.09.22
A rendőrök büntetőeljárást indítottak azzal a fiatalemberrel szemben, aki vezetői engedély és....
2020.09.22
Pályázatot írnak ki októberben elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlására, a keretösszeg 1....
2020.09.22
A Datahouse adatai szerint 2020 első hét hónapjában összesen 79 488 új személygépkocsit és....
2020.09.22
A fiatalok rendkívül nyitottak, megértik a járványhelyzetben hozott intézkedések jelentőségét, és....
2020.09.22
A legendás ralipilóta előtt tisztelgő különkiadás a klasszikus Mini Monte Carlo Ralin aratott első....