Ingolstadt
Tavaly 700 ezer kínai örülhetett az új Audijának. Fotó: Audi
Az Audi tavaly 1,68 millió autót adott el, 0,7 százalékkal kevesebbet, mint az előző, már korona által fémjelzett évben. Az első félévi rekord után a második félévben a félvezető szűk keresztmetszet lassította az eladásokat – ismertette a Volkswagen leányvállalata.
Kínában az Audi 701 000 autót szállított le – 3,6 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A negyedik negyedévet különösen a helyben gyártott járművek félvezető szűk keresztmetszete jellemezte. Európában az Audi 617 000 autóval alig maradt el az előző évi szinttől. Németországban 15,6 százalékkal estek vissza az eladások. Az Audi 196 000 autót adott el az Egyesült Államokban, ami 5 százalékos növekedés az előző évhez képest.
"Útitervünk határozott végrehajtása"
Hildegard Wortmann értékesítési vezető elmondta: "Bár a félvezető kínálat szűkös marad az elkövetkező hónapokban, az e-modellek szállításának erőteljes növekedése hátszelet ad útitervünk további határozott megvalósításához. mert megfelelő portfólióval rendelkezünk."
Az Audi tavaly 82 000 teljesen elektromos járművet adott el. A cég célja, hogy 2025-ig 25 teljesen elektromos modellt kínáljon.
Az Audi továbbra is a harmadik helyen áll
A BMW-csoport tavaly először adott el több mint 2,2 millió azonos nevű anyamárkájú autót – minden eddiginél többet. Ezzel a BMW az első helyet foglalja el a globális prémium szegmensben. A versenytárs Mercedes-Benz tavaly 2,055 millió autót adott el a csillagos márkából – öt százalékkal kevesebbet, mint az előző évben – írja a német honlap.