Aston Martin Vantage
Az Aston Martin mostanság szeret játszani a rajongóival, mivel új Vantage modelljét bármiféle előzetes bejelentés nélkül megjáratta a 24 órás Daytona futamán, amivel igencsak meglepte a nézőközönséget. Az új Vantage GT3 anélkül jelent meg a versenypályán, hogy előtte hivatalosan bemutatták volna, így egy hosszú pillanatig senki nem is tudta, milyen gépet látnak maguk előtt. A trükk mindenesetre igencsak hatásos volt, mert azóta az Aston Martin és új autója rengeteg spekulácó tárgya lett, ami pedig szinte biztos, hogy a terveik között szerepelt, mert így a nemrégen történt - már tényleg hivatalos - bemutatón rengetegen vettek részt. Ott pedig mindent elmondtak a rajongóknak, amit a Vantage-ról tudni kell, nem csak az utcai verzióról, hanem arról is, amelyik majd a versenypályát fogja birtokba venni.
Röviden, a Vantage GT3 az alapmodell erősen feltuningolt és versenyre tervezett változata, bukócsővel az alumínium vázba építve, minden külső eleme karbonvázas és egyáltalán minden részlet és alkatrész úgy került bele, hogy az autót minél áramvonalasabbá, könnyebbé, nagyobb teljesítményűvé tegye, egyszóval: versenyképessé. A GT3 versenyosztály egyébként a Grand Touring harmadik osztályát takarja és olyan más modellek kapták még ezt a megkülönböztetést, mint a Ford Mustang vagy a Porsche 911. Ezen autók mind utcai modellekként kezdik a pályafutásukat, hogy később majd a tervezők és mérnökök versenylovat képezzenek belőlük.
A GT3-as osztályban lévő autók elég hasonlóak teljesítmény tekintetében, mivel rengeteg szabálynak kell megfelelniük, de mindezek kipiálása után a mérnökök azért igyekeznek mégis egyedivé varázsolni őket. Ezen szabályok miatt van viszont az, hogy a GT3-as ugyanazt a motort kapja , mint a sima Vantage modell és még lejjeb is kalibrálják, nagyjából 500 és 600 lóerő közé. Egy másik szabálynak megfelelve pedig a modell 1200 és 1300 kg között kell, hogy legyen.
Bár szinte nem is lehetett tudni semmit a Vantage GT3-ról, de mivel a régi modell népszerű volt, a gyártó azt reméli, hogy 2024 végére 30 modellt tud majd a versenypályákra állítani. Ez annak is köszönhető, hogy az Aston Martin rengeteg csapattal áll szerződésben, de annak is, hogy több versenyre is tud nevezni a modellel. A váltás már igen érett, de a cég azt mondta el a régi Vantage GT3-ról, hogy az irányíthatóságán akartak igen sokat változtatni, mivel "kihívások elé állította" a mérnökcsapatot. Az új modellben ezért kifejezetten figyeltek erre az aspektusra. A hivatásos sofőrökkel végzett tesztek során a visszajelzések pozitívak voltak az előző modellel összehasonlítva és a pilóták úgy írták le az autót, hogy "nincs hibája" és sokkal jobb, mint az elődje.
Az új Vantage GT3-at rengetegszer lehet élőben is látni, mivel a Le Mans-on, a Nürburgringen és a FIA World Endurance Championshipjén is szerepelni fog majd. A modell nem lesz nehezen felismerhető, mert a versenyre való átépítés egyik leglátványosabb része a hatalmas hátsó szárny, amit szinte lehetetlen nem észrevenni, így messziről is könnyen azonosítható lesz a Vantage GT3.
Képek forrásai: Aston Martin