fejlesztések

Az Allison szoftvere 8,85%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást hulladékgyűjtő járművekbe szerelve

2020.06.30.

Fife város önkormányzatának a Mercedes-Benz hulladékszállító járműveken végzett független kísérlete bizonyítja: a szoftverfrissítések több ezer angol fonttal is csökkenthetik az éves üzemanyagköltséget 

Az Allison Transmission legújabb FuelSense® 2.0 szoftverével építettek át kettő Mercedes-Benz Econic hulladékgyűjtő járművet, amellyel 8,85%-os üzemanyag megtakarítást értek el. Ez bizonyítja, hogy az élettartamuk közepén járó sebességváltóknál végrehajtott szoftver-frissítésekkel jelentősen csökkenthető a járműflotta működési költsége. A skót helyi önkormányzat, a Fife Council flottaüzemeltetési osztálya ezeket a megtakarításokat egy hat hónapos teszt során valósította meg, melyben a járművek 2019 januárjától júniusig 21.000 km kísérleti utat tettek meg.

A kísérlet során megvalósított üzemanyag-hatékonyság okán a Fife Council úgy döntött, hogy újabb 11 hulladékgyűjtőt kíván átépíttetni a FuelSense 2.0 szoftverrel, ezenfelül további 11 hulladékgyűjtő járművet rendel jövő év januári kiszállítással. Ez a 24 jármű várhatóan évi 42.000 angol font körüli megtakarítást hoz majd az önkormányzat dízel-üzemanyaggal kapcsolatos kiadásait érintően, a COkibocsátásukat pedig csaknem 124 tonnával csökkenti. 

Az önkormányzat Bankhead Central nevű „szuper depójában”, Glenrothes városkában végrehajtott kísérletben 2 db 26 tonnás, 6x2 Mercedes-Benz Econics jármű vett részt, amelyeket az Allison 3000 SeriesTM hat-sebességes, automata váltójával szereltek. Mindkét jármű 2017-es modell és mindegyik mintegy 20.000 km-t tesz meg évente. A járművek korábbi üzemanyag fogyasztása és a műszakbeosztás részletes adatai alapján pontos összehasonlítást lehetett végezni az előző és a FuelSense 2.0 váltóval történt átépítés utáni adatok között. Az egyik Econics 10.000 km-t tett meg a próbaidő alatt, a másik valamivel több mint 11.250 km-t.

„Ez a kísérlet egy nagyszerű összefogás volt a Fife Council, az Allison Transmission és a Mercedes-Benz között. Ennek köszönhetően jól megalapozott adatokat sikerült összegyűjtenünk, amelyek azt mutatják, hogy a legújabb technikai megoldások felhasználása, melyeket saját gépjárműveinken és útjainkon tettünk próbára, nagyobb értéket hoz létre a Fife adófizetői számára,” nyilatkozta Sandy Anderson, a Fife Council hulladékgazdálkodási szolgáltatásokért felelős igazgatója. „Egy sor üzemanyag csökkentést célzó igény fogalmazódik meg az ipar különböző területein. Boldogok vagyunk, hogy mi állhatunk e mögött a jelentős, a FuelSense 2.0 szoftverre való átállás következtében elért 8,85%-os üzemanyagfogyasztás-csökkenés mögött. Számításaink azt mutatják, hogy a fejlesztéssel járó költségek a kisebb üzemanyag-fogyasztás miatt 14 és fél hét alatt megtérülnek.”

A kísérletben részt vevő mindkét gépkocsi két műszakban is dolgozott, hétfőtől péntekig reggel 6 órai kezdéssel, este 9 óráig. Mindkét jármű négy különböző típusú hulladékot gyűjtött egy nyolchetes cikluson keresztül úgy, hogy két egymást követő héten keresztül egy fajta hulladékot szállított: papír, szelektíven nem gyűjthető hulladék, élelmiszer, kerti zöldhulladék és műanyag. Tulajdonképpen mindkét jármű több hulladékot gyűjtött és szállított el a 6 hónapos próbaidő alatt, mint amennyit az azt megelőző összehasonlító időszakban. Az egy naptári hónapban elért legkisebb üzemanyagfogyasztás-csökkenés 2,38%, a legnagyobb 19.50% volt, a 6 hónapos periódusban mért kombinált átlag így lett 8.85%. 

Az Allison’s FuelSense 2.0 szoftver DynActive™ Váltást is tartalmaz. A technológia központi eleme egy intelligens algoritmus, amely folyamatosan elemzi a vezetési körülményeket – olyan tényezőket véve figyelembe, mint a jármű súlya, a dőlésszög, az indulás-megállás gyakorisága és a fojtószelep használata –, hogy finoman, mégis hatékonyan módosíthassa a sebességváltási pontokat.

Mint Skócia harmadik legnagyobb helyi intézménye, a Fife Council 48 hulladékgyűjtő járművet üzemeltet, ezekből 42 Allison sebességváltóival van felszerelve. Négy évvel ezelőtt a Fife volt az első vállalat, ahol a két műszakos üzemeltetést alkalmazták hétfőtől péntekig, hétvégente pedig szervizeltek. Ez a gyakorlat tette lehetővé, hogy a flottából 25 hulladékgyűjtő kocsit vegyenek ki úgy, hogy ez semmilyen mértékben ne befolyásolja negatívan a szolgáltatást. A helyi hatóság teljes flottája 1.430 nyilvántartásba vett közúti járművet számlál, közöttük tartálykocsikat, kisteherautókat és utcaseprő kocsikat. Az ezek működtetéséhez szükséges üzemanyagköltség éves szinten valamivel 4 millió angol font alatt alakul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....