alfa romeo
A képek forrása: Alfa Romeo
Az idei év elején jelent meg egy olyan jelentés, miszerint a Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares hajlandóságot mutatott arra, hogy jegelje néhány olyan márkáját, amely nehezen éri el a nyereségességet. Míg a Jeep és a Ram is azok között a márkák közt található, amik folyamatosan gazdaságosak tudnak lenni az olyan modelljeiknek köszönhetően, mint a Wrangler és az 1500-as pickup, az autóipari konglomerátum berkeiben sok nehezséggel küzdő márka is fellelhető, köztük az Alfa Romeo is. Az olasz alapítású cég a héten jelentette be termékpalettájának drasztikus mértékű leegyszerűsítését az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy a Giulia szedánja, a Stelvio SUV-je és a hibrid hajtású Tonale crossover is egyetlen felszereltségi szinttel érkezik majd jövőre.
2024-ben minden modellt 4 külonböző változatban kínáltak - a Giuliánál és a Stelvionál Sprint, Ti, Veloce és Competizione, míg a Tonale-nál Sprint, Ti, Veloce és Speciale névre hallgattak az Alfa variánsok. Ez viszont teljesen megváltozik majd 2025-re hiszen az összes típus csak egyetlen - névtelen - változattal érkezik majd.
Egyébként az érdemi változások nagyjából ki is merülnek ennyiben. A Giulia és a Stelvio színpalettája a 'Verde Fangio Metallic' fantázianévre hallgató festéssel bővül, valamint mindhárom modellnél választható lesz egy Tributo Italiano nevű speciális kiadás is. Az előbb említett modellek hátsó diffúzorral, piros színű féknyergekkel és sötétített kinézettel érkeznek. A szedán 19, míg a városi terepjáró 21 colos felniket kap. A különlegesnek számító Tonale pedig 20 colos kerekekkel, pirosra festett Brembo fékekkel és krómozótt végű kipufogókkal tűnik majd ki a tömegből. Ezeken felül a hibrid még alumíniumból készült küszöbökkel és feketére festett tetővel is büszkélkedhet.
A különleges kiadás Harman Kardon hangrendszerrel, bőrkárpittal és a 'Tributo Italiano' név, valamint az olasz trikolór fejtámlájába való varrásával válik különlegessé a belső térben. A Giulia prémiumabb verziójában alumínium váltólapátok, aktív felfüggesztés és korlátozott csúszású differenciálmű is helyet kapott.
Egyébként a 2017-es visszatérése óta az Alfa Romeo soha nem örvendett igazán nagy népszerűségnek az Egyesült Államokban, az eladások száma pedig az utóbbi időben egyre gyengébb lett. Történt mindez annak ellenére, hogy a 2024-es modellévre a kedvező árú Tonale-t is hozzáadták a felhozatalhoz, viszont az értékesített autók száma így is csak 2 százalékkal nőtt 2023-hoz képest - szám szerint 4777-re. A Tonale-ből 1615, a Stelvióból - amely a márka legkelendőbb modellje - 1866, a Giuliából pedig 1296 darabot adtak el 2024 első félévében.
Az Alfa nagy valószínűséggel elektromos járművekre cseréli majd a Giuliát és a Stelviót is az elkövetkezendő években, viszont eddig nagyon kevés információt tudunk az EV-ket illetően. Az új autók platformja várhatóan a STLA Large lesz majd - ugyanaz amely a 2025-ös Dodge Charger alapját képezi - és a Chargerhez hasonlóan elektromos és belső égésű hajtáslánccal is kapható lesz majd a két modell.