ICDP

Autót a plázából: ezúttal a KIA próbálkozik

2019.12.12.

Az ICDP régóta foglalkozik a kereskedések minden formájával, legyen szó hagyományos épületkomplexumról vagy itt-ott felbukkanó pop-up store-ról. A KIA ezúttal egy bevásárlóközpontban nyitott értékesítési ponttal hívta fel magára a figyelmet.

Sok hasonló kezdeményezést láthattunk az utóbbi években, legtöbbször a gyártók maguk, kereskedők bevonása nélkül nyitottak ilyen “mikro-kereskedéseket”, de előfordult, hogy azokkal közösen működteték azokat, olykor pedig egy-egy kereskedői hálózat magánakciójának lesz az eredménye egy-egy forgalmas téren, bevásárlóközpontban elhelyezett mezei üzletnek tűnő kereskedés.

Persze annak ellenére, hogy tényleg lehetséges autót vásárolni ezeken a helyeken, a cél sokkal inkább az érdeklődés generálása és a vásárlók fejébe férkőzés. A probléma ezzel persze az, hogy nem igazán mérhető egy-egy ilyen mikro-kereskedés hatékonysága. Számos kezdeményezés volt, néhány hosszútávon, gazdaságilag nehezebb időszakokat is átvészelve, míg mások eleve csak rövid ideig voltak hivatottak vonzani az érdeklődőket.

A KIA Stuttgart-ban, a Milaneo bevásárlóközpontban nyitotta meg a saját mikro-kereskedését. Érdekesség, hogy amikor korábban az Opel saját, CAYU névre keresztelt koncepcióját tesztelte, ők is ugyanezt a bevásárlóközpontot választották helyszínül. A koreaiak célja egyértelműen az érdeklődés felkeltése, ugyanis konkrét vásárlást nem lehet ebben a kereskedésben intézni. Kiállított autóból is csak egy van, a cél itt a kapcsolat megteremtése, amit egészen ötletesen kiviteleznek.

Ahogy arra számítani lehet, az üzlet tele van érintőképernyőkkel, amiken különféle játékok segítségével találhatjuk meg a számunkra tökéletes KIA modellt. Miután felvittük preferenciáinkat, a rendszer ajánl nekünk egy modellt, bizonyos extrákkal felszerelve, és még azt is megmondja, hány százalékban tökéletes számunkra az adott modell. Ráadásul a végén a százalékos eredmény alapján ajándékot is kapnak az érdeklődők.

Hazaérve már ott vár minket e-mail fiókunkban a mikro-kereskedésben készített konfiguráció, amit folytathatunk és még inkább személyre szabhatjuk, vagy akár azonnal kérhetünk is rá ajánlatot.

Persze kérdéses, hogy az ott elkészült konfigurációk mekkora része válik valóssággá, minden bizonnyal elenyésző. Ugyanakkor ha a cél a figyelemfelkeltés, akkor a koncepció mindenképpen sikeresnek mondható.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....