ICDP
Társadalmunkat a választás lehetősége köré építettük fel. A választás által kifejezhetjük magunkat, autonómiánkat és függetlenségünket, és ezek képzik a jelenlegi társadalmunk alapját. Ugyanakkor sétáljunk végig bármelyik plázán, valóban azt érezzük, hogy függetlenek vagyunk és választásunkat egyéni döntéseink határozzák meg? Persze, végső soron igen, de hányszor gondolkodtunk el néhány nappal a vásárlás után végignézve bevásárlótáskáinkon: „ezt minek vettem meg?”
Miért pont autót ne vehetnénk a plázában? Shoppertrak
De ez már nem csak a bevásárlóközpontokban van így, köszönhetően a személyre szabott hirdetéseknek és annak a zseninek, aki megalkotta az internetes sütiket. Ha érdeklődsz valami után online, rákeresel valamilyen termékre, biztos lehetsz benne, hogy a következő hetekben minden egyes oldalon olyan hirdetéssekkel fogsz találkozni, ami azt a bizonyos terméket vagy szolgáltatást reklámozza, amire egyszer érdeklődést mutattál. Mint az aranybilétás tévéműsorban, csak itt a vállalatok reménykednek, hogy végül az ő bilétájukat kapod el.
Lássuk be, ennek változnia kell. Van is, aki változtatna:A válasz egészen egyszerű: nem csináltak semmit. A vásárlók nincsenek körülvéve személyre szabott marketingkampányokkal és nyomulós értékesítőkkel. A döntés rájuk van hagyva, senki sem sietteti őket, de persze bármilyen kérdésükre választ kaphatnak. A Rockar egy, a kereskedelemben igen ritka dolgot biztosít: nyugodt, stressz-mentes környezetet. Nincs nyomás az ügyfélen, ahogy az ott dolgozókon sem – ha az ügyfél úgy dönt, eleget nézelődött, kisétál a nyitott ajtón és átmegy valamelyik cipőboltba, vagy vesz egy új pólót (nem Volkswagent).
Különleges élmény, vagy forradalmi változás? Retail Design Blog
Nem szabad elfelejtenünk, hogy a Rockar hatékonyságának kulcsa egyben a legnagyobb gyengeségét is jelentheti. A sikeressége az egyediségében rejtőzik, hiszen sokáig konkurencia nélkül működhetett, azonban ez többé már nincs így. Nemrég beszámoltunk róla, hogy az Opel megnyitotta első (de nem utolsó), hasonló elveken működő „Cayu” egységét. Ráadásul nem az Opel az egyetlen márka, amelyik hasonló koncepcióban gondolkozik, így hamarosan megtudhatjuk, valóban azért működik, mert azt adja az ügyfeleknek, amire szükségük van, vagy csak az újdonság varázsa miatt választják sokan?
Pop-up store formájában már sokan próbálkoztak a plázákban való megjelenéssel, de úgy tűnik, ez a megoldás nem csak marketingszempontok miatt lehet megfontolandó. Néhány év és kiderül, általános jelenség lesz-e, hogy bevásárlóközpontokban ruhák és kütyük mellett autót is vásárolhatunk.
A cikk forrása Lucy Langdon ICDP publikációja.