BMW Group
Idén augusztusban a BMW Group világszerte 173.454 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely 2,1 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi eredményt. A bajorországi vállalatcsoport egész éves eladásai ezzel 1.597.021 darab új gépkocsira nőttek, amely 1,6 százalékkal több, mint a 2017 januárja és augusztusa között értékesített mennyiség.
2018 nyolcadik hónapjában a BMW Group világszerte 11.669 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellt adott el, amely 62,3 százalékkal szárnyalja túl a tavaly augusztusi eredményt. A müncheni központú vállalatcsoport hálózatról tölthető portfóliójának ez évi eladási mutatója ezzel 82.977 darabra nőtt, amely 43,3 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.
A BMW márka idén augusztusban 151.663 darab új autót értékesített világszerte, amely 3,2 százalékkal több, mint tavaly augusztusban. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1.365.498 darabra nőtt, amely 2,0 százalékos abszolút fejlődést jelent. A népszerűségi lista élén az új BMW 5-ös sorozat áll, amelyre csak augusztusban 27.715 megrendelés érkezett. Ez 13,9 százalékkal haladja meg az előző augusztusi eredményt.
A MINI idén szinte darabra pontosan képes volt megismételni a tavalyi esztendőben mutatott eladási sikertörténetét: a január és augusztus között értékesített 229.204 darab új modell mindössze 0,7 százalékkal marad el a tavalyi év első nyolc hónapjában regisztrált értéktől.
Miközben az új modellek bevezetésével jelentkező termelésoptimalizálás a BMW Motorrad háza táján átmeneti leszállítási fennakadásokat okoz, a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziója 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta az idei augusztust. Szám szerint ez 10.830 darab robogót és motorkerékpárt jelent.