Skoda Karoq

Ár-érték arányban továbbra is erős – Skoda Karoq 1.5 TSI DSG teszt

2023.04.17.

Hosszú idő után végre megkapta félidős frissítését a Skoda Karoq, de az 1,5 TSI továbbra sem jó barátja a DSG-nek.

Nincs szokásos modellciklusa a Skoda Karoqnak, ugyanis már hat éve velünk van, ami más modelleknél egy generációváltást jelentene. Ám a csehek kompakt crossovere mégis csak mostanában, egész pontosan 2021 decemberében kapott faceliftet, szóval úgy tűnik, hogy még néhány évig mindenképp számolnak a Seat Ateca testvérmodelljével. Persze nem csoda, hiszen az Octavia után a második legsikeresebb Skoda modell, és most itt volt az alkalom, hogy újra bebizonyítsa nekünk, hogy miért.

Főnix narancs marketingszínében, és vadiúj, 17-colos aero felniszettel kaptuk meg a ráncfelvarrott Skoda Karoqot. Ami elsőként feltűnhet, hogy még vékonyabbak lettek a fényszórók, elől és hátul egyaránt. Mostanában szeretik még tovább tördelni a Jozef Kaban féle zseniális kristály formanyelvet, ami véleményem szerint nem mindig sül el előnyösen – de ezt mindenki eldöntheti maga –, ahogy a felniszett sem állt túl jól neki, de ennyi még belefér a hatékonyság-javítás oltárán. 

Ugyanis, ahogy ilyenkor lenni szokás, egy sor új felniszettet terveztek a Karoqhoz, azonban a modern kor elvárásaihoz igazítva – egy kicsit talán a villanyautózásra felkészítve – ezek mind légellenállást csökkentő felnik. Ráadásul nem ez az egyetlen, amivel igyekeztek javítani a levegő áramlásán, ugyanis a hátsó szpojlerrel, a letakart haslemezzel, és egyéb légterelőkkel elérték, hogy mindössze 0,30-as légellenállási együtthatóval rendelkezzen.

Egyébként 8 mm-rel lett hosszabb a facelift során, 4390 mm-es hosszával így megerősítette helyét a kisautó alapú crossoverek felső szegletében. Egyébként is remek arányokkal rendelkezik a Karoq. Legrosszabb esetben is 521 literes a csomagtér, ami a mozgatható üléssorral, és ledöntött ülésekkel akár 1810 literig bővíthető, miközben még mindig egy alapvetően kompakt, városban is könnyedén használható autóról beszélünk.

Odabent a legtöbb, kézzel tapintható helyen kellemes textúrájú műanyagokat találunk, de azért érződik, hogy a megfizethetőbb kategóriába szánták. Otthonos a kabin, amit az új, világos velúr ajtó- és ülésborítások is feldobnak, de azért a kapcsolókon, pláne a tetőlámpa tekerőjén erősen megérződik a kor. Lehet viszont egy akár 10,25-colos, remek felbontású digitális műszercsoport a sofőr előtt, és egy akár 9,2-colos infotainment kijelző a kabin közepén, amik remekül, gyorsan teszik a dolgukat. Ráadásul a tesztautó tele volt azokkal a Simply Clever megoldásokkal, amiktől igazi társ lesz a hétköznapokban egy Skoda Karoq, legyen az telefontartó, apró szemetes az ajtózsebekben, a tanksapka mögötti jégkaparó, vagy a kombinálható, állítható könyöklő.

Motorterében az 1,5 literes, 150 lóerős, négyhengeres turbómotor dolgozott, hétfokozatú DSG-vel, azaz duplakuplungos automatával párosítva, amik korábbi tapasztalataim alapján sosem jó barátok, és ez most sem volt másképp. Sőt. Talán még egyszer sem volt ennyire lassú a reakcióideje a hajtásláncnak állóhelyzetből való elinduláskor, vagy lassítás utáni újra gyorsításkor. Jó pár másodperc eltelik mire gázadás után valóban mozgásba lendül, és még több idő kell, hogy érdemben megérkezzen az erő is, néha csúnya fokozatcsattanások közepette. Szóval városban, pláne nagy forgalomban, vagy sűrű jobbkezes utcáknál, kicsit nyögvenyelősnek érződött, de városon kívül már teljesen más arcot mutatott.

Amíg városban kissé kényelmetlennek érződött a futóműve még a kis felnikkel párosítva is, addig a városból kiérve kényelmes, nagyautós érzést nyújtott. Ekkor sikerült néhány tizedet hozni a fogyasztáson is, ami kizárólag városi használat során 7,1 literben állapodott meg, ám a városból kiérve lement 6,9 literig. Ami nem rossz érték, de lehetséges, hogy még egy kicsit jobbat vártam tőle, hiszen ez a hajtáslánc képes hengerlekapcsolásra, és kétféle vitorlázásra is, többek között szétkapcsolt váltóval. Ezt az összetett működést viszont a Golfon kívül eddig egyetlen tesztautó sem tudta érdemben lekezelni.

Lehet, hogy a nehezen csukódó ajtók tették ezt velem, de a teszthét során valamiért folyton a Suzuki S-Crosshoz hasonlítgattam a Karoqot, és mind méretben, mind árban meglepően közel vannak egymáshoz. Kb. 9 millió forintos indulóárral rendelkezik mindkét megfizethetőnek szánt autó, és mindkettejük ára könnyedén feltornázható. Az általunk próbált Karoq kb. 11,7 millió forintos tételt jelent a DSG-vel párosított 1,5 TSI Evoval, viszont még rendelhető dízel, vagy akár 190 lovas, összkerekes benzines hajtáslánccal is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..