sebességváltó

Allison hibrid rendszerrel üzemanyagot spórol az üstra busz-flottája

2015.05.03.

Az Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe AG (a hannoveri közösségi közlekedési szolgáltató vállalat), melyet ”üstra” néven is ismernek, még környezetbarátabb módon működik a továbbiakban. Hét vadonatúj busszal együtt már összesen 27 három-tengelyű Solaris Urbino 18 típusú városi buszt üzemeltetnek Allison hibrid rendszerekkel. A járműveket régi dízel modellek kiváltására szerezték be.

”Ezzel nagy lépést tettünk azért, hogy közelebb kerüljünk annak a célnak az eléréséhez, hogy környezetbarát és alacsony szénhidrogén-kibocsátású közlekedést valósítsunk meg buszainkkal” – mondta Wilhelm Lindenbert, az üstra igazgató tanácsának tagja.

Január végén Hannover Opera-terén mutatták be az új H18-generációs Solaris csuklós buszokat Euro 6-os motorral és Allison H 50 EPTM hibrid rendszerrel felszerelve. Azóta a hét busz a város 120, 121, 123 és 124-es jelzésű útvonalain teljesít szolgálatot. Ezeket az utakat a megállók közti rövid távolságok jellemzik (kb. 500 méter), az átlagos sebesség pedig mindössze 18-22 km per óra között alakul. Olyan körülmények ezek, melyek között a hibrid buszok előnyei a legjelentősebbek.

”A városi közlekedésben a buszok akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérnek. Ebből kiindulva majdnem harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a nekik megfelelő dízel járművek” – mondta Hubert Nawa, az üstra busz divíziójának flotta-menedzsere. ”Szeretném még kihangsúlyozni a járókelőkre irányuló sokkal kisebb zajterhelést is.”

Az Allison H 50 EP rendszer egyedülálló, két-módozatú, párhuzamos hibrid felépítésű, mely két 75kW-os (100 HP) elektromos motor-generátor által szállított nyomatékot, valamint egy 204 kW-os (278 HP) Cummins ISB6.7 E6 280B dízel motor nyomatékát vegyesen hasznosítja. Az elektromos motorok jelentősen hozzájárulnak a buszok indításához, a dízel-motorra kevésbé hagyatkozva állítják elő a szükséges erőt és nyomatékot.

”Az Allison-váltóval felszerelt buszok lágyan indulnak és rázkódás-mentesen gyorsulnak – az utasok számára ez különösen komfortos utazást tesz lehetővé” – mondta Nawa úr.

Az Üstra először 2008-ban tesztelt 18-méteres Solaris Urbino csuklós buszokat Allison H 50 EP hibrid rendszerrel. A sikeres működést követően 2011 szeptemberében 10 busszal bővítették a flottát. További kilenc Allisonnal felszerelt hibrid busz érkezett 2013-ban. Ez a 20 Solaris Urbino busz már összesen mintegy három millió kilométert tett meg, naponta pedig hozzávetőleg 19.000 utast szállít.

”Nem volt említésre méltó problémánk a hibridek vezetésével” – mondta Nawa úr. ”Nagyon jó tapasztalataink vannak az Allisonnal felszerelt Urbino buszokhoz kapcsolódóan és igazán nagyra értékeljük, hogy magas a rendelkezésre-állási mutatójuk is.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....
2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....