Lada Vesta

Alkatrész híján légzsák nélkül forgalmazzák a Lada Vestát Oroszországban

2024.02.01.

A legnagyobb orosz autókonszern, az AvtoVAZ „egyszerűsített” kivitelben kezdte forgalmazni  márkakereskedéseiben a zászlóshajójának elkönyvelt járművet. Pont az hiányzik a piacra dobott Lada Vestákból, ami a talán legnagyobb biztonságot nyújtja a benne ülőknek: a légzsák.

 

A hiány oka hétköznapi: a togliatti székhelyű, gazdag múltra visszatekintő vállalat képtelen hozzájutni a légzsákok gyártásához szükséges alkatrészekhez, importálni pedig a nyugati szankciók miatt nem tud.

A patthelyzetre az AvtoVAZ – hosszas keresgélés után - úgy talált kiutat, hogy egyszerűen kihagyja az autókból a légzsákot, amely ma már minden más autó esetében az alapfelszereltség szerves részét képezi.

A légzsák nélküli Vestákat december 11-én kezdték gyártani, és most már a márkakereskedésekben is megjelentek a 106 lóerős motorral ellátott „egyszerűsített” autók.  A Rosszijszkaja Gazeta azt írta, hogy egy ilyen modell alapára 1,46 millió rubel, ami kb. 5,8 millió forintnak felel meg.

Az AvtoVAZ csak ideiglenes megoldásnak gondolja a légzsák nélküli autók értékesítését, és azt reméli, hogy még az idén pótolni tudja a hiányzó alkatrészeket. Jó hír viszont, hogy a Lada Grantákat újabban már központi zárral is ellátják, mert eddig – ugyancsak az alkatrészhiány miatt – nem minden Grantához kínálták ezt a funkciót, amely ma már ugyancsak az alapfelszereltség kelléke nyugati vagy távol-keleti modellekben.

A frissen eladott Vestákra egyébként rengeteg panasz érkezik. A hányatatott sorsú zászlóshajó-modell hibalasjtroma meglehetősen hosszú, kifogás tárgya volt számos dolog, kezdve az önálló életet élő ablaktörlőtől és a „fagyérzékeny” irányjelzőtől egészen a központizár és a sebességmérő hibás működéséig.

A problémák sokaságára némi magyarázatot adhat az autó viszontagságos indulása. Az új Lada Vestát pont két éve mutatták be, de miután az Ukrajna ellen elindított háború és az uniós szankciók miatt a francia Renault kivonult az AvtoVAZ-ból, a Vesta gyártását áthelyezték a Togliattiban lévő fő telephelyre, ahol tavaly márciusban újraindították a sorozatgyártást.  A leállás óta eltelt időben az AvtoVAZ a szankciók miatt hiányzó alkatrészek beszerzésével volt elfoglalva, de szemlátomást nem sikerült maradéktalanul orvosolnia a hiányt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....