közlekedésbiztonság
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) üdvözölte a törekvési szándékot, ugyanakkor megkérdőjelezi, vajon uniós szinten eleget tesznek-e annak érdekében, hogy 2030-ig 50%-kal csökkentsék a közúti halálesetek és sérülések számát. Az EU lakosságának 72%-a városokban él, ezért a városi közúti biztonság kezelése kritikus fontosságú lesz az elkövetkező évtizedben a közösen elfogadott cél eléréséhez.
Az aggodalom jogosnak tűnik, hiszen az új kezdeményezés nem tér ki például a nem megfelelő sebesség kezelésére, amely a városokban a legtöbb közúti baleset elsődleges okozója. A Bizottság stratégiája nagyrészt a Fenntartható Városi Mobilitási Tervek (SUMP) koncepcióján alapul, amely iránymutatásokat tartalmaz arról, hogyan javítható a városi mobilitás és a közúti biztonság, kitérve az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő elektromos roller témakörére is.
Az új kezdeményezés értelmében a Bizottság megköveteli, hogy az úgynevezett TEN-T utakon (legfőbb EU-s összekötőutak) fekvő városok százai dolgozzanak ki Fenntartható Városi Mobilitási Terveket. Az intézkedéseket az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács méltatja, ugyanakkor kevésnek érzi.
„A Bizottság városi közlekedési politikával kapcsolatos alapelvei megfelelőek, és bizonyítékok vannak arra vonatkozóan is, hogy a mobilitási tervek valóban változásokhoz vezetnek. A Bizottságnak azonban konkrétabb intézkedésekkel és mérésekkel tovább kellett volna lépnie, sajnálatos, hogy ez nem történt meg.” - jegyezte meg Ellen Townsend, az ETSC politikai igazgatója.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!