Peugeot
A terület japán szakértőjével, az Aisin céggel együttműködésben kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új PEUGEOT 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz.
Az Euro 6c szabványnak megfelelő motorokhoz készült új generációs váltómű az EAT6-hoz képest akár 7%-os fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé, köszönhetően: a korábbi 6 helyett immár 8 fokozatának, az EAT6 váltóhoz képest 2 kg-mal alacsonyabb súlyának, az automatikus N (Neutral) üzemmódba váltásnak (freewheeling), mely funkció – a szükséges feltételek teljesülése esetén – 25 és 130 km/h között áll rendelkezésre a PureTech családba tartozó motoroknál, ECO módban. Csak akkor léphet működésbe, amikor sem a gáz-, sem a fékpedálra nem helyeződik nyomás. Ez a vezető számára teljesen átlátható módon működő funkció csökkenti a váltóművön belüli súrlódást, és kb. 3%-kal visszafogja a gépjármű fogyasztását.
Az újonnan kifejlesztett EAT8 váltó páratlanul kényelmes használatot és sebességváltásokat tesz lehetővé. A „puhább” nyomatékváltó minden sebességtartományban igazi vezetési kényelmet nyújt. A PEUGEOT 3008 és 5008 modelleken már több mint 180 000 példányban értékesített Shift and Park by wire automataváltó-vezérlőt magától értetődő, zökkenőmentes és ergonomikus használat jellemzi. A szériában kormányról vezérelhető sebességváltó manuális beavatkozásokra is lehetőséget nyújt a vezetőnek, anélkül hogy megszakadna az automatikus vezérlés. Fontos biztonsági szerepet lát el a Park funkció, amely a motor leállításakor automatikusan működésbe lép.
Az új EAT8 sebességváltó karbantartása sem jelent problémát: a karbantartási terv egyetlen beavatkozást vagy olajcserét sem ír elő, az alacsony viszkozitású váltóolaj pedig a gépjármű teljes élettartamára garanciát jelent.