Repülőgép ipar
A 37 méter hosszú, 38.8 méteres szárnyfesztávolságú gigászi gép szárazföldön és vízen is képes fel, illetve leszállni feltéve, hogy rendelkezésére áll egy 1500 méter hosszú és 200 méter széles kifutópálya, illetve a vízen történő leszállás esetén a vízmélység meghaladja a 2.5 métert.
A kínai Aviation Industry Corporation of China (AVIC) által fejlesztett 53.5 tonna maximális felszállósúlyú, 50 fő szállítására is képes AG600 végsebessége eléri az 500 km/órát, a hatótávolsága pedig nem kevesebb, mint 4500 kilométer, miközben akár 12 órát is a levegőben tölthet egyhuzamban. „Az AG600 olyan, mint egy hajó, ami tud repülni a fejlett gáz-folyadék dinamika és korrózióvédelmi technológiáknak köszönhetően” – nyilatkozta Huang Lingcai a gép főtervezője.
A gigantikus hidroplánra eddig 17 megrendelés érkezett, így az az első kínai nagy utasszállító repülőgép, a C919 és a nagy katonai szállító repülőgép, az Y-20 után az AVIC fő terméke jelenleg.