e-mobilitás
A kezdeti nehézségek után egyre több elektromos modell kerül a piacra a már bevált autógyártóktól. Mindeközben már nem luxusmodellek, hanem megfizethető áron hétköznapi használatra alkalmas járművek. Ez az állami prémiummal együtt nagy kereslethez vezet. Az e-autók piaci részesedése folyamatosan növekszik.
A siker árnyoldala, hogy a töltési infrastruktúra bővülése nem követi a regisztrációk számának alakulását. Bár sok tulajdonos otthon tölti fel e-autóját, sokan ezt nem tudják megtenni, mivel az utcán parkolnak, vagy hosszabb utakon meg kell állniuk a töltéshez. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közölt McKinsey-tanulmány aggasztó fejleményt mutat: míg az elektromos járművek eladása az elmúlt öt évben tízszeresére nőtt, a töltőállomások száma csak 2,5-szeresére.
Az ACEA szerint 2030-ig EU-szerte akár 6,8 millió nyilvános töltőpontot kellene létrehozni, hogy lépést tudjunk tartani az elektromos autók fejlődésével. Ez heti 14.000 új töltőpontnak felelne meg. Eddig még heti 2000-et sem telepítenek. „Az átállás egy hosszú távú verseny” – mondja Oliver Zipse, a BMW főnöke és az ACEA elnöke.
Az ACEA szerint további infrastruktúrára lenne szükség a haszongépjárművekhez. A teherautóknak több helyre és nagyobb töltőkapacitásra van szükségük, mint az autóknak. 2030-ra a szövetség 279.000 töltőponttal számol a haszonjárművek számára Európa-szerte.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!