ACEA jelentés
Az ACEA szerdai közleménye szerint az Európai Unióban 669 395 autót helyeztek forgalomba augusztusban, 2,1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A múlt hónapban Franciaországban 2,6 százalékkal, Németországban 0,4 százalékkal, Olaszországban 0,2 százalékkal csökkent az új autók értékesítése, ugyanakkor Spanyolországban 13,7 százalékkal, Nagy-Britanniában 9,4 százalékkal nőtt.
A hónap nyertese a Mitsubishi, melynek aktuális modelljeiből 49 százalékkal több autó talált gazdára 2014 augusztusában, mint az előző év hasonló időszakában. A dél-koreai és japán márkák szintén jó eredményeket értek el a nyár utolsó hónapjában, kivéve a Hyundait, és a Toyotát. Előbbinél csak egy százalékkal sikerült túlszárnyalni az előző év augusztusi eladásait, utóbbinál pedig 8 százalékos visszaesést regisztráltak. A régió második legnagyobb autógyára a PSA/Peugeot-Citroen konszern két százalékos növekedést ért el, míg az Opel 8 százalékkal teljesített jobban, mint egy évvel ezelőtt. A Jaguar Land-Rover volt a luxus szegmens egyetlen márkája, akinél a mérleg nyelve a pozitív irányba billent (+19 százalék), hiszen a BMW modelljei iránt 2 százalékos visszaesés mutatkozott, de a Mercedes (-4 százalék) és az Audi (-8 százalékkal) modellek iránti kereslet is mérséklődött.
Az idei első nyolc hónapban forgalomba helyezett új autók száma 8,336 millió volt, ami 6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Magyarországon 2014 augusztusában éves szinten 14,4 százalékkal 4766-ra emelkedett a forgalomba helyezett autók száma az ACEA adatai alapján. Az idei első nyolc hónapban a növekedés 20,7 százalék volt, az időszakban 43 898 új autót értékesítettek.
Forrás: MTI, yahoo.com