Oroszország elleni gazdasági szankciók
Június 22-én az AvtoVAZ összeszerelő üzemében legyártottak egy úgynevezett válság-autókból álló kísérleti sorozatot, mely ABS és műholdas navigáció nélküli LADA Niva Legend és LADA Niva Travel terepjárókból állt. A fapados SUV-ok tömeggyártását idén júliusban és augusztusban kezdhetik meg.
A kockázatos kísérlet oka, hogy a nemzetközi szankciók miatt az orosz autóipar képtelen beszerezni kulcsfontosságú alkatrészeket. Ezért Putyini utasítására egyszerűen visszatérnek a „kőkorszakba”, és olyan autókat gyártanak, melyek nélkülözik az alapvető biztonsági berendezéseket és a komfortot.
A „fapados” Lada sorozatra vonatkozó információk a VKontakte elnevezésű orosz közösségi hálózat Avtograd News csoportjában jelentek meg. A bennfentesek szerint a próbasorozat részeként 26 lada Niva készült. Ebből 13 példány a "klasszikus" Niva Legend, a másik fele pedig a modernebb Niva Travel SUV.
Ezekbe az autókba nem szerelték be sem a megszokott ABS-t, sem az ERA-GLONASS navigációs rendszert. A biztonsági övek is hazai gyártmányúak. Azt nem tudni, hogy legalább a vezetőoldali légzsákokat megtartották-e a Niva Travel SUV-ban.
Az első egyszerűsített VAZ modell a "Granta" volt. Ennek gyártása június 8-án kezdődött. A 2022-es modellév Classic változatát légzsákok, ABS, ESP és ESC és műholdas navigációs rendszer nélkül értékesítik. A fapados „Granta” már kaphatók a márkakereskedőknél.
A köznyelvben válságautónak elnevezett "Granta" szedánért alapáron 678 300 rubelt (kb. 4, 75 millió forintot) kérnek, a liftback változat 698 300 rubelbe, a kombi 705 300 rubelbe kerül.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!