veterán
A Volkswagen a kerek évforduló alkalmából kiadott egy videót a 2+2 üléses kupéról, amely a cikk alatt tekinthető meg. Az 1955-ben bemutatott Karmann Ghia igen fontos modell a Volkswagen történetében, mivel ez mindössze a harmadik típusuk a Typ 1 (Bogár) és a Typ 2 (Transporter) után. A Bogár műszaki alapjaira épített kupé ötlete először Wilhelm Karmann karosszériaépítő agyából pattant ki, aki Luigi Segrével, az olasz Ghia dizánstúdió formatervezőjével rajzoltatta meg az autót.
Az első Typ 14 prototípust megmutatták Heinrich Nordhoffnak, a Volkswagen első emberének, akinek elnyerte a tetszését, és elhatározta, hogy gyártatni kezdi a kocsit Osnabrückben. Nagy sikert aratott a Karmann Ghia, mivel már az első évben eladtak belőle 10 ezret, aztán 1974-ig összesen 450 ezer készült belőle, háromféle, 1,2, 1,5 és 1,6 literes motorokkal. Ebből a mennyiségből 80881 volt az 1957-ben bemutatott kabrió.
A Karmann Ghia 1961-ben jelentős ráncfelvarráson esett át, ami után már Typ 34 volt a belső kódneve. Egy olasz formatervező, Sergio Sartorelli rajzolta át a formát, de a legfontosabb stílusjegyeket megtartotta.