Mazda
Fél évszázaddal ezelőtt a Mazda még csak apró városi kocsikat és kisteherautókat gyártott. Nagy autógyártóvá akart válni a vállalat, amihez kitörési pontnak azt találták ki a vezetőségben, hogy Wankel-motoros járműveket kell készíteni, mert ilyet más akkoriban nem csinált.
1961-ben vették meg a licenc jogokat Felix Wankel cégétől, a Wankel GmbH-tól és az NSU Motorenwerke autógyártól. Sajnos az első motor-prototípus működésképtelennek bizonyult, összeakadt és tönkrement. Ekkor Jamamoto Kenicsi vezető mérnök összehívta a cég legjobb mérnökeit, akiket viccesen csaj „47 szamurájnak” nevezett. Az ő feladatuk lett az, amire addig egyetlen autógyártó mérnökgárdája sem volt képes: hogy működőképes konstrukcióvá alakítsák a bolygódugattyús erőforrást.
Munkájukat siker koronázta, hiszen az 1967. május 30-án gyártásba vett Mazda Cosmo Sport 110S lett a világ első Wankel-motoros szériaautója. Sajnos 2012, az RX-8 gyártásának befejezése óta a Mazda is felhagyott a bolygódugattyús motorok gyártásával, de 45 év alatt így is több mint 2 millió példányt készítettek ebből a különleges konstrukcióból.
Ebben a kerek számban benne van három RX-7 generáció, a már említett RX-8, és még számos más jármű a 26 személyes busztól a Le Mans-i 24 órás versenyt 1991-ben megnyerő, elképesztő hangú 787B versenyautóig.