Volkswagen

40 év után véget ért a Volkswagen Polo gyártása Európában

2024.09.22.

A döntés hátterében az áll, hogy német vállalat a kis, megfizethető villanyautókra helyezi át a hangsúlyt a spanyolországi gyárában.

A Volkswagen 1984 óta gyártja a különböző Polo generációkat és modellváltozatokat a spanyolországi Pamplonában. Több mint 8,4 millió Polo készült az üzemben, mivel a német kisautó szinte mindvégig Európa legkelendőbb autói közé tartozott. Az utolsó európai gyártású Polo 2024 júliusában gördült le a gyártósorról.

Azonban az elmúlt években a Polo eladásai Európában csökkentek, mivel a vásárlók a T-Crosshoz hasonló kis SUV-ok felé fordultak a kisautók felől. A Volkswagen az idei év első nyolc hónapjában 90.107 Polót adott el, amivel a modell a nyolcadik legkelendőbb volt Európában. Azonban tíz évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban közel kétszer ennyi Polo kelt el. Eközben az olcsó Dacia Sandero maradt Európa legkelendőbb kisautója 2024-ben is, augusztus 24-ig 183.183 darabot adtak el belőle.

A Volkswagen egy sor kis, megfizethető villanyautó bevezetésére készül, amelyeket részben Pamplonában fognak gyártani. Az Automotive News információi szerint 2026-tól itt két teljesen elektromos kis szabadidő-autó fog itt készülni, az egyik a Volkswagen, a másik pedig a cseh testvérmárka, a Skoda számára. Mindkét modell a bevált MEB platform átdolgozott, olcsóbbá tett változatán alapul majd. Az Epiq névre keresztelt Skoda SUV árlistája várhatóan 25 ezer eurótól indul majd, míg a Volkswagen változat – amelyből az ID.2all SUV tanulmány adott ízelítőt 2023 végén – ennél várhatóan kicsit drágább lesz.

Bár a Volkswagen megszüntette a Polo gyártását Európában, a népszerű modellt továbbra is árulni fogja a régióban, a gyártást ugyanis a dél-afrikai Kariega üzemébe helyezi át. A Polo technikájára épülő szabadidő-autók, a T-Cross és a Taigo modellek gyártása azonban egyelőre folytatódik Spanyolországban.

A Volkswagen Polo az évtized végéig élni fog, miután az uniós károsanyag-kibocsátási jogszabályok közelgő enyhítése új életet adott neki. A szigorúbb Euro 7-es szabályok teljesítésének költségei a modellciklus végét jelenthették volna, de Thomas Schafer, a VW márka vezérigazgatója megerősítette, hogy a kisautó így egyelőre marad.

„A Polo értékesítése egyelőre folytatódik, minden bizonnyal az évtized végéig” – mondta Schafer. „Az Euro 7-et ésszerű módon hajtottuk végre, ez növeli a jármű költségeit, de nem túlságosan őrült módon. Az autó keresett, frissen fogjuk tartani, mert egy jó belépő a márkához.”

A Volkswagen a Polo biztonságtechnikáját is korszerűsítette, hogy megfeleljen a 2024 júliusában érkező új általános biztonsági rendelet szabályainak (GSR), amelyek számos rendszert írnak elő, köztük a fáradtságfigyelő és a sávtartó asszisztens technológiát. Schafer szerint ezek a szabályok költségek komplikációkat jelentenek, de a munkát már elvégezték annak érdekében, hogy a Polo, valamint a testvérei, a Skoda Fabia és a Seat Ibiza is megfeleljenek a követelményeknek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.22
125 évvel ezelőtt, 1899. május 1-én nyitotta meg kapuit a látogatók előtt a régió egyik legelső....
2024.09.22
A döntés hátterében az áll, hogy német vállalat a kis, megfizethető villanyautókra helyezi át a....
2024.09.22
Megelőzés és tüneti kezelés.    ..
2024.09.22
A közlekedés területén kiemelkedő színvonalú munkát végzők kaptak elismerést a kormánytól szombaton....
2024.09.22
A Bosch forradalmasítja az autók töltését.   ..
2024.09.22
A baleset Bécs irányában, Hegyeshalom közlében történt. ..
2024.09.22
Két hónapon belül már második alkalommal csökkentette éves eredmény-előrejelzését a német autóipari....
2024.09.22
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Jó lenne átkelni a zebrán. ..
2024.09.22
Az előző évihez képest 18,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban....
2024.09.22
A finn Nokian Tyres nagyváradi gumiabroncsgyárához szükséges beruházás értéke 650 millió euró (256,....