VW

A 300 lóerős GTI-csúcsmodell világpremierje

2020.10.20.

Tovább gyorsul az új, nyolcadik generációs Golf: a GTI2, GTE3 és a GTD4 után a sportos Golf modellek újabb különlegességét mutatja be a Volkswagen. Az új Golf GTI Clubsport megjelenésével a márka a nagyteljesítményű GTI-modellek hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az új Golf GTI Clubsport formájában most olyan modern kompakt-sportautó követi, amely nem csupán kiemelkedő motorteljesítményével, hanem a menetdinamikai képességek immár új szintjével is meggyőzőnek bizonyul.

Az új Golf GTI Clubsport világpremierjével írja a Golf nagysikerű történetének következő fejezetét a Volkswagen. A 221 kW (300 LE) teljesítményű Clubsport a Golf GTI nyolcadik generációjának új csúcsmodellje. Továbbfejlesztett turbófeltöltésű motorjával, újdonságként teljes mértékben hálózatba kapcsolt futóművével, valamint a legendás Nordschleife pályaszakaszra első ízben kidolgozott „Nürburgring” menetprofiljával a Golf GTI Clubsport a menetdinamikai képességek terén mérföldkőnek számít az elsőkerékhajtású sportautók körében.

Már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy az új Golf GTI Clubsport a versenypályán érzi igazán otthon magát. Egyéni orrkialakítása meglehetősen markáns, a lökhárító lefelé gyakorlatilag nyitott hatást kelt, csupán a GTI-modellekre oly jellemző, méhsejtmintázatú hűtőrács és a megnövelt aerodinamikai szárnyidomok (Wing) állnak ellen a légáramlásnak. Hátul a kétrészes tetőlégterelő tűnik fel, amelyet egyedi ismertetőjegyként csak a Golf GTI Clubsport hordoz. Az első légterelő és a hátsó szárny azonban jóval több puszta dizájn-stíluselemnél, jelentősen fokozzák ugyanis a sportautó leszorítóerejét. A Golf GTI Clubsport alapfelszerelésként 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül ki a wolfsburgi gyárból. Mindezeken túl speciális diffúzorelem, tíz milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria és szélesített oldalsó küszöbborítások gondoskodnak sportos összhatásról. Ugyancsak újak a sportkipufogó-rendszer a jobb és bal oldalon feltűnő, az eddigi kerek helyett immár ovális kipufogóvégcsövei.

Számos GTI-specifikus megoldás teszi egyedivé a belteret is. Ezek között említhetők például az ArtVelours kárpitozású, s a gyors kanyaríveken is határozott tartást nyújtó csúcs-sportülések vagy épp az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) kapcsolóbillentyűivel kiegészített, a markolatain perforált bőrrel borított sportkormány. Az exkluzív utasteret alumíniumhatású pedálok és más igényes részletmegoldások teszik teljessé.

Rövid visszatekintés – Új Golf GTI Clubsport modelljével a Volkswagen a nagyteljesítményű GTI hagyományait folytatja, az első Golf GTI Clubsport5 még 2016-ban, a sportautó ikon 40. születésnapja alkalmából érkezett a piacra. Az első Clubsport-sorozat 195 kW (265 LE), a Boost-funkcióval pedig átmenetileg 213 kW (290 LE) teljesítményt produkált. Még ugyanabban az évben, immár folyamatosan rendelkezésre álló 228 kW (310 LE) maximális teljesítménnyel követte a mindössze 400 darabra korlátozott Golf GTI Clubsport S5. Benjamin Leuchter profi versenyző 2016 májusában az elsőkerékhajtású gépkocsik új körrekordját állította fel a Nürburgring Nordschleife-szakaszán a GTI Clubsport S volánja mögött – körideje 07:49:21 perc.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.11.28
Kollár Sára Katalin Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.11.28
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj....
2020.11.28
2020-ban tizenkettedik éve indul útjára az adventi és karácsonyi időszak látványossága, a ....
2020.11.28
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerint elfogadhatatlan helyzet alakult ki....
2020.11.28
A Red Bull holland pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén....
2020.11.28
Bár az első sorozatgyártású autó nem itt készült, mégis Európa tekinthető az autógyártás....
2020.11.28
Noha az S sorozat fele, illetve a T, V és Z kezdőbetűk még hátra vannak, néhány év múlva biztosan....
2020.11.28
Csütörtök délután hajtott át valaki járművel egy eddig ismeretlen, fekete ruhás férfin Tata....
2020.11.28
Az immár hétszeres világbajnok Lewis Hamilton volt a leggyorsabb péntek délután is, de a....
2020.11.28
A záróvonalon előzött az új 3-assal, aztán alaposan beletaposott a gázba - többek közt ez is....