kereskedelem
"Különösen az új Golfot kedvelik ügyfeleink. Világszerte már több, mint 250.000 új Golfot adtunk át vásárlóinknak. Az új Golf Variant csak tovább növeli majd a vásárlók aktivitását” - jelentette be Wolfsburgban Christian Klingler, a Volkswagen Csoport és a Volkswagen Személyautók igazgató tanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Azonban tisztán látszanak a világ fontos piacainak kihívásai, különösen az európai bizonytalanságok befolyásolnak majd minket is jelentősen a második félévben”
- folytatta Klingler.
Már az első hat hónap is jól mutatja az európai piacokon meglévő feszültséget. Európában összesen 843.600 (908.000; -7,1 százalék) járművét értékesítette a Volkswagen Személyautók az idei év első félévében. Ebből 427.800 (464.300; -7,9 százalék) darab Nyugat-Európában (Németország nélkül) talált gazdára. Csökkenést mutatnak a márka eladásai a hazai piacon is, Németországban, ahol 283.400 (309.700; -8,5 százalék) gépkocsija került a vásárlókhoz. Közép- és Kelet-Európában a Volkswagen Személyautók 132.400 (134.000; -1,2 százalék) személyautót értékesített június végéig. Oroszországban a vállalat 77.300 (81.100; -4,7 százalék) eladást regisztrált.
Ezzel szemben az ázsiai/csendes-óceáni térségben a márka 17,3 százalékkal több, összesen 1,28 (1,09) millió járművet adott át ügyfeleinek. Kínában (Hongkonggal együtt) az első félévben a Volkswagen Személyautók 1,17 (0,98; + 19,4 százalék) millió gépkocsiját szállította ki. Az indiai eladások ezzel szemben 31.800 (36.400; -12,6 százalék) darabra estek vissza. Az észak-amerikai régióban a Volkswagen Személyautók 3,9 százalékkal, 307.000 (295.300) darabra növelte értékesítését, amelyből 206.800 (208.700; -0,9 százalék) gépkocsit az Amerikai Egyesült Államokban adtak át. Dél-Amerikában az eladások 7,5 százalékkal 361.600 (390.900) darabra csökkentek az első hat hónapban, amelyből a Brazíliában értékesített mennyiség 272.100 (293.600; -7,3 százalék) darabot tett ki.