General Motors
A kapacitások racionalizálásával magyarázta egy évvel ezelőtt az Opel, miért szünteti meg a termelést a Rurh-vidék nagy iparvárosában Bochumban. Az automobilwoche.de helyszíni tudósítása szerint a gyárbezárás után egy évvel a helyzet még mindig drámai. Az egykori 3600 alkalmazottból 2500-an még mindig állás nélkül vannak. A statisztika forrásaként az IG Metall szakszervezetet jelöli meg a német online portál.
Az Opel egykori bochumi gyára. Fotó: Opel
Háromszáz alkalmazott döntött úgy, elköltözik Bochumból és az Opel más gyáraiban talált munkát. 700 embert átvett az Opel alkatrész szétosztással foglalkozó logisztikai központja.
Létrehoztak a gyárbezáráskor egy társaságot, amely a munkások elhelyezkedését átképzéssel támogatja. Ezen keresztül azonban egyelőre 102 egykori opelos talált más vállalkozásánál új munkát.
A transzfertársaságnak nevezett cég abban bízik, folytatják a munkások átképzését és a következő évben sokkal több ember talál munkát magának.
A bochumi gyár bezárása igencsak lerontotta a város foglalkoztatási adatit, ahol a munkanélküliségi ráta 10 százalék feletti.