Ford Motor Company

2026 végére több mint 2 millió elektromos autót gyártana a Ford

2022.07.22.

Az új elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma számos kezdeményezést jelentett be az akkumulátor-gyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén; ezek révén a vállalat elérheti, hogy 2023 végére évi 600.000 elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint 2 millió darabra növelje.

A vállalat részletesen bemutatta globális járműportfólió-terveit, amelyek a Ford+ terv részeként támogatják ezeket a termelési célokat. A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja majd a 90%-ot, ami az eddig várt globális iparági növekedésnek több mint a kétszerese. A Ford azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az EV-gyártásba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT ráta és a 8 százalékos EBIT ráta elérését.

Miközben a Ford a fenntarthatóság és az emberi jogok iránti elkötelezettségét szem előtt tartva megújítja beszállítói láncát az elektromos járművek gyártásához, a vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet. A Ford arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson.

A Ford akkumulátor-celláinak kémiai elemei közt az eddigi nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett megjelenik a lítium-vas-foszfát (LFP) is. Ez még jelentősebb kapacitást kínál a nagy energiaigényű modellekhez, és biztosítja, hogy a vásárlók sok éven át minimális hatótávolság-csökkenéssel használhassák járműveiket. Mindemellett csökkenti a ritka ásványi anyagoktól, például a nikkeltől való függőséget, és a jelenlegi költségarányok mellett 10-15 százalékos anyagmegtakarítást jelent az NCM akkumulátorokhoz képest.

A vállalat megerősítette, hogy – a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén – rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátor-gyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra (GWh), amivel biztosítható a fent említett 600.000 elektromos jármű meghajtása.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....