Ford Motor Company
A vállalat részletesen bemutatta globális járműportfólió-terveit, amelyek a Ford+ terv részeként támogatják ezeket a termelési célokat. A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja majd a 90%-ot, ami az eddig várt globális iparági növekedésnek több mint a kétszerese. A Ford azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az EV-gyártásba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT ráta és a 8 százalékos EBIT ráta elérését.
Miközben a Ford a fenntarthatóság és az emberi jogok iránti elkötelezettségét szem előtt tartva megújítja beszállítói láncát az elektromos járművek gyártásához, a vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet. A Ford arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson.
A Ford akkumulátor-celláinak kémiai elemei közt az eddigi nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett megjelenik a lítium-vas-foszfát (LFP) is. Ez még jelentősebb kapacitást kínál a nagy energiaigényű modellekhez, és biztosítja, hogy a vásárlók sok éven át minimális hatótávolság-csökkenéssel használhassák járműveiket. Mindemellett csökkenti a ritka ásványi anyagoktól, például a nikkeltől való függőséget, és a jelenlegi költségarányok mellett 10-15 százalékos anyagmegtakarítást jelent az NCM akkumulátorokhoz képest.
A vállalat megerősítette, hogy – a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén – rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátor-gyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra (GWh), amivel biztosítható a fent említett 600.000 elektromos jármű meghajtása.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!