zöldautó

2023-as villanyautók, amiket érdemes várni

2023.04.04.

Legutóbb a hagyományos modelleket listáztuk, most nézzük, hogy milyen villanyautók érkeznek az európai autópiacra 2023-ban, és mikor?

Honda E:NY1

Ígéretesnek tűnik a Honda első, teljesen elektromos városi crossovere, az E:NY1. Igen, a japánok szeretnek mostanában furcsa kódneveket adni a villanyautóiknak (elég csak a Toyota bZ4X-re gondolni), ugyanakkor az E:NY1 a Honda jövőbeli modellkínálatának legfontosabb alappillére lehet. Egyelőre nem sokat tudni az autóról, de ha minden igaz, már májusban befuthat, kb. Honda Jazz méretekkel, és egy teljesen új, már villanyautókra optimalizált padlólemezzel. Ha olyan hatékony lesz, mint a japán gyártó jelenlegi zseniális hibridjei, akkor nem lőhetnek mellé.

Hyundai Ioniq 6

Sokkal hamarabb, már márciusban megérkezhet a piacokra az Ioniq 6, amit a Tesla Model 3 közvetlen ellenfelének szán a Hyundai. Nincs mit tenni, 2023-ra megéltük, hogy a Tesla számít viszonyítási alapnak, és az Ioniq 6 elég ígéretes adatokkal kecsegtet. Ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint a jóval nagyobb Ioniq 5, benne 53 vagy 77,4 kWh-s akkumulátorcsomagokkal, hogy akár 600 km fölötti hatótávra is képes legyen. Választható lesz egy- vagy kétmotoros konfigurációban is, utóbbival összkerekes is. Mindezek mellett olyan futurisztikus, lapos, sportkupé formát kapott, ami garantáltan elfordítja majd a fejeket.

Jeep Avenger

Ha már 2023-as villanyautók, nem mehetünk el szó nélkül Európa Év Autója mellett sem, ami egyben a Jeep eddigi legkisebb, első sorozatgyártott villanyos crossovere is lesz. Szóval sok szempontból fog új vizekre evezni a már Stellantis alá tartozó Jeep, de úgy tűnik, hogy valamint nagyon eltaláltak, ha a zsűrinek is elnyerte a tetszését. 54 kWh-s akksijával akár 400 km emissziómentes hatótávra is képes lehet, ráadásul képes lesz 100 kW-os gyorstöltésre. Egy- vagy kétmotoros változatok is érkeznek, noha hivatalos adatok még nem érkeztek róluk. 2025-ig további három elektromos Jeep léphet rá az Avenger által kikövezett útra.

Kia E-Soul

Nem a hatótáv növelésére, hanem az ár csökkentésére ment rá a Kia, amikor bemutatta az E-Soul új alap változatát, amibe egy kisebb, 39,2 kWh-s akkumulátor kerül. Jelenlegi árlistája szerint 15 millió forintos alapárával nyerő csomagnak tűnik, az egyébként nem csak karakteres, de rendkívül jól használható villanyautó.

Peugeot e-308

Nyár elején gazdagíthatja a Peugeot egyre gyarapodó elektromos kínálatát a Peugeot e-308. 51 kWh-s akkumulátorral, kb. 400 km hatótávval érkezik a franciák elképesztően dögös kompaktja, aminek a villanyos változatából lesz ferdehátú és kombi is. Kívülről csak az aero felnik és a zártabb hűtőrács fogja megkülönbözteti a hagyományos társaitól, amiket elképesztően élvezetes volt vezetni az alul-felül csapott kormánnyal, és az alacsony építéssel, ami miatt szörnyen jól fogja az utat. Az e-308 képes lesz akár 100 kW-os töltést is fogadni, és gyárilag 12,7 kWh/100 km-es fogyasztást ígérnek neki, ami egy meglehetősen ígéretes érték.

Skoda Enyaq iV RS

Mostanra nem kérdés, hogy a Skoda Enyaq koncepciója elképesztő siker. Kereslet van, ezért a kínálat jelenti jelenleg a szűk keresztmetszetet a már-már egyterű méretekkel rendelkező szabadidő autónál, amiből hamarosan befuthat az RS sportváltozat is. Az ID 4 GTX-ből ismert 300 lóerő feletti kétmotoros, összkerekes hajtásláncot egy 82 kWh-s akkumulátorcsomag támogatja meg kellő naftával. Mindezt úgy, hogy még mindig egy 585 literes csomagtérrel, és ultramodern infotainment rendszerrel szerelt családi autóról beszélünk. Ha képes lesz hozni a korábbi RS modellek sikerét, akkor a Skoda már megint nagyot fog húzni.

Toyota bZ Compact

Sokkal később, novemberben futhat be a Toyota második 100%-ban elektromos crossovere, amit egyelőre BZ Compact néven emlegetnek. Állítólag a Toyota C-HR-nél nagyobb, ám a bZ4X-nél szabadidőautót várhatunk, első- és összkerékhajtással egyaránt, valamint újrahasznosított, könnyű anyagokkal. Szegmensét tekintve a se nem hagyományos, se nem prémium kategóriában igyekszik felvenni majd a versenyt a Volvo C40 Recharge és Smart #1 modellekkel.

Volkswagen ID. 7

Nem csak a Hyundai, de a Volkswagen is válaszol idén a Tesla Model 3 elsöprő sikereire, noha sokkal később. Október környékén futhat be a Volkswagen ID. 7, amit az ID. Aero koncepció vetít elő. Ez alapján egy aerodinamikailag fejlett, dögös szedánt várhatunk, de állítólag kombi változat sem kizárt. Ahogy a többi újkori elektromos Volkswagen modellből, az ID. 7-ből is várható elsőkerekes alapváltozat, és GTX kódnevű, összkerekes, sportosított változat is. Teljesítményadatai egyelőre ismeretlenek, de valószínűleg igyekeznek majd a Model 3-Polestar 2-Ioniq 6 trióhoz igazítani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....