ICDP

2020 legfontosabb autóipari történései

2021.01.13.

2020 furcsa év volt, a koronavírus pedig az autóipart is megváltoztatta. Még messze a járvány vége, de talán már van fény az alagút végén, így Január elején pedig érdemes visszatekinteni az előző évre, hogy mik is voltal az autóipar legfontosabb eseményei.

Carlos Ghosn kálváriája

Bár ez még 2019-ben történt, egy éve ilyenkor minden híroldal - nem csak az autóiparra specializálódottak – ezzel foglalkozott. Ghosn kalandos szökéséből egyszer jó eséllyel film készülhet, hiszen nem mindennap szökik meg a szerinte nem fair igazságszolgáltatás elöl a világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének – akkor már éppen nem – első embere, egy hangszeresdobozban.

Az elmaradó autószalonok

Februárra már látszott, hogy a kornavírus nem csak egy Európát mindössze gazdaságilag érintő kínai probléma, ekkoriban már egyre több esetet jelentettek a mi kontinensünkön is. Miután a Genfi Autószalon szervezői is bejelentették, hogy személyesen senki sem vehet részt a világhírű eseményen, szépen sorban az összes többi autószalon is bejelentette, hogy 2020-ban nem nyitja meg kapuit. Sajnos ez történt a részben Autós Nagykoalíció szervezte AMTS-sel is.

Bezárt gyárak és kereskedések

Márciusra ért el oda a koronavírus terjedése, hogy az autógyártók jelentős többsége leállt néhány hónapra. Nem készültek autók, de az újonnan indult online értékesítési platformokon kívül nem is igazán lett volna hol forgalmazni őket, mivel a kereskedések is világszerte bezárták kapuikat.

Egyesül a PSA és az FCA

Bár a részvényesek még csak a napokban adták áldásukat az egyesülésre, 2020 talán legfontosabb híre volt, hogy egyesül a olasz-amerikai Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), valamint a Peugeot, a Citroen, az Opel, a Ds és a Vauxhall márkák anyacége, a PSA autóipari csoport. Az egyesülési folyamat várhatóan 2021 első negyedévében zárul le, és ezzel a negyedik legnagyobb autógyártó csoport jön létre a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után. A PSA-FCA azzal számol, hogy az egyesüléssel évi mintegy 5 milliárd dollár költséget takarít meg. Az új konszern neve Stellantis lesz.

Csődvédelmet kér a SsangYong

A SsangYong sosem volt könnyű helyzetben, a koronavírus pedig beverte a következő szöget a koporsóba. Decemberben kénytelenek voltak csődvédelmet kérni, mert nem tudták volna kifizetni adósságaikat a bankok felé. Így 3 hónapra van biztosítva a dél-koreai gyártó jövője, egyelőre kérdéses, mi jön utána.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.19
Egy melegfront felhőzetéből többfelé havazni kezdett a Dunántúlon, este már a középső tájakon is -....
2021.01.18
A Győri Járási Ügyészség a 75 éves férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolja. Vele....
2021.01.18
Nagymamám mondta mindig, ha valami sokba került: drága es, de jó es! Jóízű nevetés kísérte....
2021.01.18
Közeleg a vadonatúj műszaki alapokon nyugvó, evolúciós formavilágot ígérő, második generációs NX....
2021.01.18
A vadonatúj HR-V-vel válik teljessé a Honda elektromos üzemmódra is képes modelljeinek 2021-es....
2021.01.18
Mihail Csernyev Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2021.01.18
A Seat Leónt - hároméves uralkodása után - megfosztották trónjától Spanyolországban. A tavalyi....
2021.01.18
A forgalomba helyezett autók ötöde volt alternatív hajtású, ezen belül a dízel-hibrid autók száma....
2021.01.18
Az Óbudai Egyetemen, nemzetközi szinten is egyedülálló módon napelemes töltőállomást helyeztek....
2021.01.18
Oláh Gyárfás, a szövetség elnöke szerint jelentős előrelépés lenne, ha a túraautó-világkupa (WTCR....