Audi
Az Audi AU276 kódnév alatt fejleszti a legkisebb szabadidő-autóját, amely Q1-esként 2016-ban jelenik majd meg a piacon. Műszakilag a következő, 2018 elején érkező Q3-asra épül majd az újdonság, de a hossza és a tengelytávja is kisebb lesz. A motorok, a váltók, a quattro összkerékhajtás és az elektronikai rendszer is a nagyobb testvérből származik majd, ami az a3-ashoz és a következő VW Tiguanhoz hasonlóan már az MQB építőkészletre fog épülni.
2016-ban a második generációs Q5-ös gyártását Mexikóba költöztetik, és akkor szabadul fel elég kapacitás ahhoz, hogy a Q1-es gyártása elkezdődhessen Ingolstadtban, az A3-assal közös üzemben. A hírek szerint az Audi évi 70 ezer példányt szeretne készíteni a legkisebb szabadidő-autójából.
A Q1-es ára valószínűleg magasabb lesz, mint az A3 Sportbacké, de természetesen nem éri majd el a Q3-as árszintjét. Úgy tudni, a Q1-es formaterve már akkor majdnem készen volt, amikor Mark Lichtét idén kinevezték az Audi formatervezési igazgatójának, de a szakember így is végrehajtott apró változtatásokat a modellen, hogy az jobban illeszkedjen a márka jövőbeli formanyelvébe.
Nem hivatalos hírek szerint a Q1-est háromféle turbós benzinmotorral (1,4, 1,8 és 2,0 TFSI) és kétféle kétliteres dízelmotorral fogják árulni, a teljesítményskála 140-től 230 lóerőig tart majd, de a később érkező RS változat valószínűleg akár 300 lóerős motort is kaphat. Csak az erősebb modellek kapnak alapáron quattro-hajtást, de felárért a többi motorhoz is elérhető lesz a legújabb generációs Haldex-kuplungos rendszer.
Az Audi első embere, Rupert Stadler idén bejelentette, hogy a márka az évtized végéig 60 új modellt és modellváltozatot mutat be, a Q1-es ennek a programnak az egyik legfontosabb szereplője lesz.